torsdag 4 februari 2021

Vilken kroppsform har jag

Storsäljande silverschampo här. Ger kraftig, långvarig stadga. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Kalla färger har en blå underton och varma färger har en gul underton.


Håll sedan upp plaggen mot ansiktet. De har vanligtvis en rund eller päronformad kropp, kortare ben, en tät ram, och en långsammare ämnesomsättning.

Ta det och ta reda på vilken kroppstyp du har. Eller kanske du redan vet det och vill bara bekräfta det. Hur som helst, prova det! Resultaten var trovärdiga?


Vilken kroppsform har jag ? Kroppstyperna brukar delas in i X, O, V, A och H. Men, varför kan man inte bara få framhäva precis det som man har mest av? Jag gjorde också deras test för att se vilken kroppsform jag har och jag är en cello. Tidigare under året har jag skrivit massor med bra stiltips för de olika figurtyperna och här har du ytterligare lite hjälp på traven för att hitta just din kroppsform.

Jag får inte ihop en klädstil med min kroppsform och har ett jobb där jag inte kan gå i högklackat. En långsmal kroppsform betyder att ormen är lätt att svälja och passar bra inuti en annan orm. Namnet fick den troligen på grund av sin kroppsform som måhända kan tas för lite grislik. För att ta reda på vilken figur man har behöver man kunna måtta.


En viktig sak att komma ihåg är att kläder skapar olika illusioner. Då är kroppsformen ett bra utgångsläge att arbeta med. Vi är alla födda med olika kroppsformer och genom vårt liv kan kroppen både ändras en, två och tre gånger.


Man får barn, börjar träna, går upp i vikt, blir sjuk…ja det finns många orsaker till att ens kroppsform och hållning ändras. Det här tänkte jag tala om idag! Tänkte att jag skulle kolla upp min kroppsform för att lättare hitta kläder som passar till mig, men känner mig vilsen. Vad skulle ni säga att jag har för kroppsform ? Vad har ni för tips till just den kroppsformen ? Tänk på att jag har armarna uppåt! Har en bh utan inlägg, Lindex stl 70d.


Mvh en n00b inom allt sånt här. I dag vill jag berätta lite mer om min livsfilosofi och också dela med mig av mina bästa tips när det kommer till att klä dig på bästa sätt efter din egen kroppstyp. Klä dig enligt din kroppsform ”, är ett vanligt råd från stilexperter, men hur vet man egentligen vilken kroppstyp man har ? Vi på Dress like Marie har koll.


För att man någonstans läst om olika kroppsformer och vilka kläder som passar vilken kroppsform.

Det är en fråga jag får ofta. Detta är något jag inte står bakom. Ska en viss kroppsform styra vad du ska klä på dig?


Självklart kan man också vara lite utav en blandning mellan två stycken. Det visar jag i inlägget här. Men det är många som ofta tycker det är svårt att avgöra vilken kroppsform man tillhör, men de flesta har ändå lite hum om hur man ser ut kroppsmässigt.


Jag tänkte iallafall visa en liten guide till detta som kanske underlättar för någon iallafall! Att klä sig efter sin kroppsform handlar. Testa och se vilken stil du ska ha vara bra att ha självinsikt och veta hur kroppsformen. Ni har säkert hört talas om de olika Lite samma känsla får jag av de här tipsen om hur man ska klä sig för sin kroppsform. Alla Hårologer utbildar sig kontinuerligt inom de senaste trenderna och teknikerna samt olika klädråd och blir friserad utifrån ansikts- och kroppsform ,. Observera nu att jag INTE hade ställt mig framför någon spegel ännu.


Svängde runt med kjolen lite och insåg att det var ett fint fall på den och förflyttade mig mot den reflekterande sanningssägande spegeln som hänger i hallen, det är den enda spegel som vi har nu för tiden som är möjlig att se sig i helkroppsfigur. Så här tar du reda på vilken version av Windows du har installerat på datorn: Välj Start och sedan Inställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg