onsdag 19 juli 2017

Aprilskämt 2008

För elfte året samlar Nischad Utbildnings aprilskämtsaficionado och sociala medier-analytiker Rickard Eriksson mediernas och webbens aprilskämt. Den april är, som bekant, allas vår chans att äntligen få vara lite roliga. Vi har samlat årets bästa skämt.


Den brittska tidningen Daily Telegraph korade klippet som det allra roligaste aprilskämtet någonsin. Aprilskämt på Netflix. I tidningen påstods barnen ha blivit till under ”en galen helg” – och historien fick stor spridning.

Färgteven fanns vid denna tiden inte i Sverige. Aktuellt ett inslag hur man diskar rent tallrikar och koppar med ultraljud. En inglasad skidbacke, ökade trillingfödslar om du bor nära en 3G-mast och ett zoo som satsar på daggmskar. Men det kan vara slut på aprilskämt i svenska tidningar – åtminstone om man ska tro tidningen Medievärldens aprilskämt.


Måste säga att det är den bästa investeringen. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Den ger upphov till fanatism och förblindelse.


Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.

Västerbottens-Kuriren stod för årets aprilskämt. Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr. Motsvarande tradition finns i flera andra europeiska länder.


Jag gick på det vid första läsningen, men när jag läste upp det för arbetskamrater förstod jag att det var ett aprilskämt. Det tog en stund innan jag reagerade på detta. Ett aprilskämt om att en ny riksbibliotekarie utsetts blev uppläst i Kulturnyheterna som en riktig nyhet.


Det är pinsamt förstås, säger Kulturnyheternas projektledare Anders Silvergren Blåder. I morgon, den 1:a april tar jag ut min madame (husbilen). Här kan du se vad singlarna på Mötesplatsen tycker om dejting, kärlek och många. You can follow any responses to this entry through the RSS 2. You can leave a response, or trackback from your own site.


Jag tror det finns aprilskämt bland dagens inlägg är det ngn mer som har det på. Inga o Olle och Belgien gillar detta. Det kan ju inte var något annat än ett av dagens aprilskämt Glöm inte att vara på er vakt idag, så att ni inte blir lurade alltför mycket ! Vid åttatiden skickade NSD en vänlig hälsning om att det var ett aprilskämt , och då gjorde TVockså en grej av det. Jag hade helt glömt bort att det är första april idag. Jag kom på det när jag var jag satt på tåget och försökte komma på något bra att lura Elisabeth med.


Man vill ju inte att det ska vara elakt, men ändå roligt.

Stockholm City meddelar att det blir skatt på SMS. Teknikens värld rappoterar om dubbdäck med indragningsbara dubbar. Göteborgsposten rapporterar om hur skatteverket premier cyklister som bland annat ska få en liter bensin per cyklad mil.


Det var inte ett aprilskämt men det var nu i December så hade min syster fått jobb upp i Vemdalen och jag pratade med pappa om att när vi far till stugan så skulle vi ta sparken med ditt upp till henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg