torsdag 31 januari 2019

Dagny carlsson död

Köp böckerna billigt hos Adlibris, fri frakt på allt över 1kr. I dag är hon på benen igen – men säger att det kunde gått mycket illa. Jag hade verkligen änglavakt. Jag kunde dött på kuppen när bilen körde på mig, säger hon. Dagny , som är landets äldsta influencer, skrev i veckan på sin blogg: ”Hemtjänsten kommer på kvällen för att ’natta’ mig.


Trots protester blir jag avklädd och iförd nattlinne och nedbäddad.

Det var en flicka som satt och fumlade med mobilen och inte såg vad hon gjorde. Dagny Carlsson säger att hon stod på trottoaren när bilisten körde på henne. Som ung drömde Dagny , uppvuxen i Kristiansta även om att studera till pedagog. Men det fodrades pengar och det fanns inte i mitt liv då, säger hon.


I stället hamnade Dagny som 17-åring i sybranschen. Hennes pappa hade dött och mamman, hemmafru utan utbildning, stod ensam med fyra barn. I Meltzer och döden berättar Dagny hur hon helt tappade livsgnistan när maken Harry dog – men också hur hon hittade tillbaka till livsglädjen.


Man är skyldig sig själv att rycka upp sig.

Nu ligger hon gipsad med sårskador på Danderyds sjukhus. I dag, tisdag, fyller Sveriges äldsta bloggare 1år – och hon firar med att resa utomlands. Jag och mina syskonbarn åker till Budapest, och jag får resan i födelsedagspresent. Till hjälp för den fåkunnige kan jag meddela att pastörisering innebär att man hettar upp mjölken till en viss temperatur under en viss tid för att ta död på bakterier och mikroorganismer och för att den skall hålla sig längre.


Inga falska budskap här inte. Källan är kyrkans död - och begravningsbok. Dödboken är en i datum kronologisk förteckning över avlidna personer i församlingen. Registret innehåller uppgifter från församlingar i Gotlands, Jämtlands och Västernorrlands län. Observera att en del av församlingarna kan förekomma i mer än ett register.


Bojan Jag är väldigt obegåvad när det gäller kortspel. Potatis, morötter och lite vitkål hade de flesta där. Det är bara att ta det som det kommer.


I så fall är jag inte medveten om detta faktum när jag sätter mig ner och låter tankrna flöda fritt. I Tilde de Paulas ”Efter fem” berättar om den otäcka olyckan. Swedish blogger centenarian.


Carlsson , who calls herself Bojan on her blog, started working as a seamstress at a factory at a young age. She would later study at a textile institute in Norrköping.

Historien om hur hon gick en datorkurs i 90-årsåldern och sedan började blogga 1år gammal har fått många att förundras över hennes energi trots den höga åldern. Hon föddes samma år som Titanic sjönk och har upplevt både Första och Andra världskriget. Folk ska vara glada att de slapp leva förr, säger Dagny och minns hur det inte fanns någon social välfärd när hon var barn.


VRIGT Övrigt Gamla inte till dig! Där har ni dagens bästa råd från någon som borde veta hur man håller sig ung och alert. Att hon som ung upplevde att folk skrattade åt henne. Det dåliga självförtroendet späddes på av mamman som reserverade beröm och kramar för Dagnys syster.


I ”Skavlan” visar hon upp sin gipsade hand och berättar att hon bröt lillfingret i olyckan. När hon passerat 1år bestämd ehon sig för att gåe. På fonus minnessidor hittar du dödsannonser och information om begravningen. Du kan också ge en minnesgåva och beställa blommor.


Fonus minnessidor är en plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg