onsdag 31 januari 2018

Mitt ofrivilliga liv

Mitt ofrivilliga liv

Bekijk, vergelijk en bestel! Babyland - stort utbud produkter från välkända varumärken. PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId! Men det är mycket som inte betyder så mycket längre.


Livet är numera uppdelat i livet före och livet efter. Och livet efter är inte lika roligt som livet före. Men jag har ett bra liv och en härlig son som är viktig för mig. Jag har kvar Zimon (Bellas pojkvän) i mitt liv.


Så mitt råd är: lyssna inte på det, låt det rinna av er. Fem år senare har jag ett bra liv , ett liv som fungerar, ett liv med skratt, familj och vänner. Dagar då jag håller mig för mig själv, gråter, sover och saknar. Mitt andra barn, Isabell, har jag på andra sidan så numera är jag även en änglamamma. Jag är tacksam för att jag får fortsätta vara en del i Zimons liv , Bellas pojkvän.


Nu måste jag lära mig leva ett nytt liv , ett liv jag inte själv har valt, ett liv jag inte vill ha. För livet jag själv har skapat finns inte längre. Jag blev nöjd med mitt resultat, min alldeles egna ihop bundna bukett. Tyvärr tål inte liljorna så frost så min plan att sätta den hos Bella fick ändras till att vi behåller den här hemma. Hjärtat blev enligt mig super fint och den finns nu hos Bella vid vägplatsen.


Kanske lite svårt att se att det är just ett hjärta. Min dotter dog i en trafikolycka två månader innan sin 20-årsdag. Sedan den dagen lever jag ett ofrivilligt liv med bara ett barn här på jorden, min son Samir. Under våren bjuder Mitt Liv in till tre olika kompetensutvecklingsdagar tillsammans med Handelskammaren i Malmö. Det övergripande målet för träffarna är kompetensutveckling inom mångfald och inkludering i organisationsarbetet.


Mitt ofrivilliga liv

Välkommen till Fyra årstider - mitt liv på landet. Här vill jag bjuda på inspiration och en stunds avkoppling. Kika runt och inspireras av inredning, lantlivet, vad jag hittar på om dagarna i mitt arbete som fotograf och influencers.


Ta del av erbjudanden och tips på en av Sveriges största bloggar inom Hus och hem. Vårt kontor och showroom ligger i Bjästa, mitt i hjärtat av Höga Kusten i Norra Sverige, där vi alltid har en pågående säsongsutställning. Våra kollektioner designas till stor del av oss själva och är noga utvalda.


Mitt liv som Gustav Vasa Avsnitt 1. Bekanta dig med vårt utbud online. Häng med i en programserie om Gustav Vasa och hans liv och äventyr för 5år sedan. Vad var det som hände egentligen?


Mentorerna i programmet kommer främst från företag och organisationer som är samarbetspartners till Mitt Liv. Ofrivillig muskelrörelse” eller “tvingande” dito är kanske ett passande uttryck på det jag upplevde. Strax efter att jag lagt mig i sängen upplevde jag ett tvång att sträcka ut vänster arm, att verkligen stretcha den så långt det var möjligt ungefär som om jag hade haft armen i en böjd position en längre stund och behövde göra en motrörelse. Bokade av mitt PT pass som skulle ha varit idag egenligen, men kände att jag inte orkade.


Blir lite bilder i detta inlägg istället för text. I söndags firade vi min kusin som fyllde år för ett tag sen. Mitt namn är Maria och jag vill hälsa dig välkommen till min blogg.


Måste erkänna att det är en kronisk biverkning här, hur bra jag än mår. Ständigt är det något jag glömt, ständigt står jag ” mitt i steget” och undrar vad det var jag höll på med. Idag rotade jag i verktygslådan efter en skiftnyckel, men hittade den inte för jag hade glömt hur en sådan ser ut.


Under tiden med bröstcancer har sidan successivt byggts ut med sådant som jag själv sökte information om. Behandlingar, mående, bilder, tips och funderingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg