Sen är det väl startspärr. Om ni minns min mammas gamla golf som hon köpte för någon vecka sedan? Den bilen hade en startspärr , alltså en conlog immobiliser som gör att bilen inte går att starta utan själv conlog nyckeln.
Den nyckeln gick sönder så jag är tvungen att ta bort hela startspärr boxen så hon kan köra med bilen! Detta är en forumtråd från Garaget. Min erfarenhet är nog att du kommer att få svårt att få någon att släppa info på Internet om hur du tar dig förbi startspärren. Få kan, och dessa personer skriver knappaste det på ett publikt forum. Prova med att beställa ny nyckel.
Fjärren på nyckeln har slutat fungera så jag får ej ur startspärren. Någon som vet hur man kopplar förbi den? Fordonsel och bilelektronik. Krångel med startspärr! Passat med startspärr!
Hej min skoda pickup 9d vägrar starta den vill inte öppna magnetventilen på pumpen, så jag får inte fram diesel till spridarna ,funderar på om det kan vara något med startspärren kan man koppla förbi den på något vis? O vilken startspärr är det du har ? På min förra VR6a så var det en sån där conloc startspärr som satt ovanför askkoppen. Håller på att bygga en super seven med Saab 2. Men går det att koppla sig förbi startspärren , eller går den ta bort ur programvaran via. Tjena har en Saab 9- -som jag inte har kvar några nycklar till, går det på något vis att komma förbi startspärren ? Koppla bort startspärren på 9- -98?
Känner du nån annan som har liknande bil utan startspärr ? Om och endast om immo ligger i boxen så borde det gå o ta en från en svensk bil innan -och med fördelare (ej seperata tändspolar som nya vrhar). Skyddet kan kopplas förbi på annat sätt men detta är trots. Om någon vänlig själ skulle vilja tipsa mig om hur jag går tillväga så vore det guld värt! Det hade inte jag råd med!
Sen kopplar du en annan strömförande till startknappen, ex styrd via tändlåset, för att förhindra oavsiktlig start då motorn redan går. Lättast att hitta berörda tåtar är nog på styret mellan instrument o handtag. De sitter i den grövre krymslangen.
Startspärren (vss) bryter strömmen till soppapumpen. Jag har glömt färgen fnv. Så går inte startmotorn runt så är det ett annat fel. Och vss kom ju inte förns -eller -97.
Och den går att koppla bort, iaf via tsuite. Och så tycker ja att det borde funka med en techockså. Inlägg raderat, hur man kopplar förbi såna saker ska INTE stå på forumet.
Får tacka för ett dumt inlägg. Nu går det mycket fortare nästa gång han snor en 850. Kylarfläktarna går inte.
Du kan prova att koppla direktström på fläktens kontaktstycke och se om den startar, om inte så måste fläkten bytas ut.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.