måndag 23 mars 2020

Ullbyxa tygblöjor

Ullbyxa till tygblöja Ett av de bästa besluten jag gjort på senare tid är att, till min son, frångå slängblöjor till förmån för tygblöjor. Fördelarna är enorma och jag skulle kunna skriva metervis om dessa, men behärskar mig i denna blogg, då den uteslutande handlar om stickning. Natten känns ofta svår när vi är nya på tygblöjor. Minimundus Ullbyxor i tre lager ofärgad och ekologisk merinoulltrikå. Byxor av ull är oslagbart, då de värmer på vintern och svalkar på sommaren.


Genom att sticka egna blöjbyxor finns det många kronor att spara.

Dessutom kan du sticka dem så de blir precis så höga och täta som du vill ha dem. Denna ullbyxa från Anavy är en så kallad dra-upp modell. Ull är temperaturreglerande och kan andas. Därför är den mycket bra för barn med känslig hud. Lanolin är ett fett som finns i ull och är smuts- och vätskeavstötande, därför behöver ull inte tvättas så ofta, det räcker med att vädra.


Reiffs ullbyxor är en dra-upp-modell. Den är tillverkad av 1 mjuk, ekologisk merinoull. På Babyrino hittar du tvättbara tygblöjor , amningsinlägg, tygbindor, pottor och mycket mer.

Vi brinner för tygblöjor , och vill hjälpa dig att hitta den tygblöja som passar just din familj bäst. Hugo har vikblöja och yllebyxor på sig när han ska sova. De håller torrt en hel natt och luftar rumpan så den inte blir röd.


Ull svalkar på sommaren eller. Tumvantar med foder av merinoull ullfleece. Byt ut dina engångsprodukter och hygienartiklar till tvättbara textilprodukter från ImseVimse för en hållbar framtid och hälsa utan plast och kemikalier. Tygblöjor ett bra alternativ.


Det finns många olika sorter, från traditionella vikblöjor med ullbyxa till blöjbyxor med tvätt­bara inlägg, allt-i-ett-blöjor och hybridblöjor med tvättbara blöjbyxor som både kan användas med engångs- och flergångsinlägg. Blöjbyxa i 1 ekologisk filtad merinoull. Kardborreknäppning och dubbelt tyg i mittendelen. Passar till tygblöjor.


Finns hos Näva- ekotextil. Det här är en blogg om allt mellan himmel och jord som har med ett hållbart föräldraskap att göra. Hållbara leksaker, giftminimerad vardag, kläder och leksaker i naturmaterial, ull, lek, kreativitet, närhet, kärlek, nära föräldraskap, ergonomiskt bärande, tygblöjor och allt annat fint som gör livet värt att leva. Innerblöjorna används tillsammans med en ytterblöja, som hittas på t. Dessa är i formsydd flanell. Jo jag vet att tygblöjor är mest ekonomiskt och bra för miljön så och det skulle vara skönt att slippa tänka på att släpa hem blöjor, ha hemma och så och bara använda tygblöjor det är ju bra för bebisens hud också och oftast så blir ju barn som använder tygblöja blöjfria tidigare också vad jag förstått det.


Vet inte helt var det är bäst att köpa blöjor i Sverige, bor själv i Norge och här verkar det vanligast med tygblöjor med ullbyxa (Norrmänn älskar ull) men det verkar ju rätt praktiskt med de formsydda som har ytterlag med i blöjan, verkar vanligare i Sverige.

Om du hängt med här på bloggen så har du tidigare sett att jag stickat ett par yllebyxor som används som fuktbarriär för tygblöjor. Om inte kan du klicka HÄR! Jag använde tygblöjor (vik-varianten) till min första, ända tills hon fick utslag av dem - pga att jag inte ville väcka henne när hon sov gott, alldeles för långa stunder i taget. Hon tålde inte att vara fuktig så länge, så hon fick hela underredet fullt av utslag. Traditionella vikblöjor med ullbyxa är fortfarande gångbara.


Det finns också tygblöjor som är allt-i-ett och kanske enklare att hantera, i synnerhet när barnen blir större och mer rörliga. Alternativet till ullbyxor är funktionstyger som PUL, polyuretanlaminat, ett tätt syntetmaterial som ändå andas. Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post. Mitt syfte med ullskalet var att det bara skulle behövas ett inlägg i den för att det inte skulle bli så tjockt. För det är, enligt mig, nackdelen med tygblöjor.


Att det lätt blir tjockt och bylsigt. Men denna blöja och även denna pocketblöja känns inte alls tjocka på. Idag är det lite extra roligt att blogga! Jag har nämligen äran att presentera en alldeles ny design som jag jobbat med den senaste tiden.


Lilla Lisa heter mönstret! En stickade blöjbyxa med virkad volangkant, perfekt att använda som överdrag till tygblöjor eller som finbyxa på en bebis med engångsblöjor. Här hittar du värmande ekologiska kläder till barn och vuxen i materialen ull och bomull.


Bra miljövänlig baskläder till rimliga priser är vårt motto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg