fredag 29 maj 2020

Trasig tempgivare symptom

Förmodligen kommer två fel försvinna med ny tempgivare. Fladdrande tempmätare och svårstartad med motorvärmare. Har din bil säkringsbox som sitter på batteriet?


I så fall lyft ut de små 30amp-säkringarna och kolla om det bränt i någon av dem. Kolla även kontakt vid batteripolerna.

Tempgivarn talar om för styrdonet vad vattnet har för temp, funkar inte denna som den ska så kan det bli så att styrdonet tror hela tiden att motorn är kall även fast vattnet är stabilt på 90grader. Idag bytte jag tempgivaren mot den jag köpte från skruvat. Fick klippa sönder honkontakten som satt på den gamla givaren för att få på en hylsa då den inte. Du har inga notifikationer.


De symptom jag fick var att motorn gick varm samt att övre kylarslangen. Vilka symtom kan man få med en trasig tempgivare ? En trasig toppackning kan ge väldigt olika symptom , allt från olja i.

Andra värmare frågor inkluderar en trasig termostat, felplacerade O-ringar och släckt pilot. Bytte tempgivare i förrgår. Sam skriver, glöm inte släppa trycket!


Jag gjorde det och det var nog tur, för även fast bilen fått stå och bli kall så var det bra tryck ändå. Imitt fall så var de ingen fara att köra med den trasig , dock som du sa högre bränsleförbrukning. Passade på att byta min när jag stoppade Ken annan motor i den. Ta symptomen på allvar Om växellådan visar tecken på fel och detta inte tas på allvar och undersöks kan problemen i värsta fall sprida sig till andra delar av bilen. Resultatet kan bli oljeförlust och motorhaveri vilket är både dyrt att reparera och en säkerhetsrisk.


Som besökare är du välkommen att läsa i Classic Motor:s forum, men för att själv delta i diskussionerna måste du vara medlem på classicmotor. Hade hög temp på min 2en gång men då var det jorden som var dålig. Det är två tempgivare på b2också, en för motorstyrningen och en för instrumentpanelen. Under renoveringen av min glappiga styrning som till viss del beror på att styrväxeln inte sitter fast ordentligt, hittade jag ytterligare ett fel. När motorn kommer upp i arbetstemp så visar mätaren på knappt grader.


Jag tror inte att detta stämmer. Frågan är om det är givaren.

Symptom för trasig lambda sond? Ford Probe Hejsan, jag undrar hur en bil beter sig om lambda sonden är trasig ? Var hittar man delar till ford. IR tempgivare karaktäriseras av specifikationer, inklusive noggrannhet och vinkeltäckning.


Till temperaturmätaren går det ett rör. I det röret finns det en gas eller en vätska. Har byglat i kontakten och fått högfarten att starta men ej lågfart, det klickar bara i relät. Testade igår att växla kontakterna för att lura igång högfartsfläkt på lågtempnivå under tomgångskörning. Biltema säljer billiga kit där siffrorna inte är precisa, men där man åtminstone får en humm om det finns ett läckage eller ej.


Turbo: Lossa på insugsröret till turbo (till vänster om turbon framifrån) och känn på propellern till turbon. Denna information skickas till motorns dator, som justerar andra variabler, såsom hastigheten av bränsleinsprutningen för att bibehålla optimal prestanda. Medan ett fordon kommer vanligtvis fortsätta att köra med en trasig MAP sensor, kan motorns prestanda drabbas betydligt och leda till ökade utsläpp. Felsökning luftmassemätare: För att felsöka om det är din luftmassemätare som är problemet så kopplar du helt enkelt ur kontakten på den.


Nolla sedan bilens felkosdindikering, och provkör bilen. Går bilen bättre är det luftmassemätaren som är felet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg