onsdag 23 augusti 2017

Allt för min syster sann historia

Boka Minen Hotel och spara upp till med Agoda! Kan man avla ett barn för att rädda ett annat? Svaret är komplicerat, nästan outhärdligt - för visst skulle man göra vad som helst för att rädda sitt barn. Kate har leukemi men tack vare specialdesignade lillasyster Anna lever hon ett förhållandevis bra liv.


Omöjlig att lägga ifrån sig.

I söndagens avsnitt av Allt för Sverige kommer tårarna när han berättar om sjukdomen och när han får höra sina förfäders historia. Samtidigt berättar han om sin tragiska livshistoria. Både min farfar och min far begick självmor säger han i programmet. Allt för min syster illustrerar en moralisk gråzon som är väldigt originell, för att inte nämna spännande att utforska. Därför borde ni läsa den.


För trots att jag sett filmen, hört talas om slutet, och var beredd på i stort sett hela historien – så ligger jag lik förbannat vaken till sent på kvällen och gråter ögonen ur mig över de sista kapitlen. Ulrika Eleonora den yngre - den bortglömda drottningen som i en instabil tid gjorde allt för att säkra rikets framtid. Skickas inom 6-vardagar.

Köp boken Var är mitt hem - en sann historia om lycka, krig, flykt och hopp : livet som illegal flykting av. Detta påverkar givetvis systern Rachel, som känner att all uppmärksamhet riktas mot Kym, någonting som inte är allt för ovanligt då ett beroende är inblandat i familjen. Detta är en rörande historia , främst om systerskap, och hur svårt det kan vara nära någon som gör illa sig själv. Filmen är baserad på en sann historia och bygger på Betty Mahmoodys självbiografiska bok med samma namn.


Filmen regisserades av Brian Gilbert, och spelades in i USA och Israel. I centrum för historien står den unga, lovande konståkerskan Katja och hennes 12-åriga lillasyster Stella. VÄRLDENS HISTORIA tar med dig på en halsbrytande resa till det förflutna, så att du kan njuta av historiens största dramer från första parkett. Jag vet inte, känslan är svår att förändra, det är min syster som har gått bort och vi var tillsammans hela min uppväxt.


Men åren går och man vänjer sig att leva med det. Hon är ändå me det är inte mindre tänkande så, men det har gått längre tid sedan det hände. Kan du omvandla det till en styrka och drivkraft? Så fick min fru och jag en son, som blir min fars svåger. Min far är alltså mitt barns svåger eftersom hans syster är min fars fru.


Jag är alltså bror till min egen son. Storytel erbjuder tusentals ljudböcker och e-böcker, enkelt, i din mobil. Lyssna och läs obegränsat för 1kr per månad.

Prova fritt i dagar! En volontär hos Min Stora Dag är en sann glädjespridare. Du gör positiv skillnad och bidrar genom ditt engagemang, din tid och din kunskap så att barn och unga med allvarliga sjukdomar och diagnoser får ett viktigt avbrott i sin tuffa vardag. Som volontär för Min Stora Dag kommer du vara involverad i tre olika typer av aktiviteter.


Hon får mig att göra sånt som jag inte skulle våga annars och hjälper mig att bli mer utåtriktad. Min syster är min bästa vän. Hon säger sanningen även om det inte alltid är det jag vill höra. När jag hade det jobbigt ett tag var mina bästa vänner de som inte daltade med mig, utan som gav mig raka råd. Men historieämnet är nuförtiden bredare och djupare än vad det någonsin har varit.


Idag finns alla sorters historia att tillgå. Se alla bioaktuella och kommande filmer på bio som har fått ett premiärdatum. Historia skrivs numera om allt och alla – för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg