måndag 28 december 2015

Resa ensam tjej europa

Alla resor på ett ställe. Flyg billigt vart som helst och spara pengar på flyg. Hitta bästa lösningen! Hos oss finns allt från charterresor till kortare cityresor.


Reser du charter, flyg eller bokar endast hotell får du alltid vår service på köpet. Håll dig uppdaterad om våra många bra erbjudanden.

Templet Bulguksa är upptaget på UNESCO:s världsarvslista och är ett mästerverk av buddhistisk konst och hyser en mängd nationella skatter i Sydkorea. Jag fyller år och tänkte ta en liten semester, nu undrar jag vart i Europa kan man resa som ensam tjej. Jag har redan spenderat mycket tid i London så det är inte ett resmål som lockar. Och jag är inget party tjej så jag letar mer efter ett ställe som jag kan slappna av och njuta.


Krakow – för matälskaren som reser ensam. Att vara matälskare och samtidigt resa ensam , kan av ganska många upplevas som lite jobbigt. Ingen vill vara Lady utan Lufsen.


Resa ensabästa destinationerna för kvinnliga ensamresenärer Från avslappnande spa-anläggningar till fartfyllda äventyr och natursköna destinationer där du kan finna dig själv.

Vi på Skyscanner har valt ut platser perfekta för din egen ”Eat, Pray, Love”- resa runt jorden. Det kan bero på att jag valde ett land som Thailan där jag visste att det var enkelt att resa som ensam kvinna, att jag inte skulle resa runt så mycket och att jag hade bokat boende de första tio dagarna. När mina tre veckor närmade sig sitt slut, var jag inte alls redo att åka hem.


Våra Ving-solo resor perfekt för dig som vill åka ensam på en resa. I vårt breda utbud hittar du resor för dig som vill resa själv. Louise cyklat genom Europa och bott på Bali i Indonesien. Numera bor hon halvårsvis i Italien och på Bali. På en av sina resor , till Sydafrika, hittade Louise både inspiration och en vän för livet: Om jag inte hade rest ensam till Sydafrika för tre år sedan hade jag inte träffat Alyssa, en av mina nu allra närmsta.


Res ensam i grupp med Kulturresor Europa. Har du ingen att resa med? Med Kulturresor Europa kan du resa på en gruppresa utan någon medresenär hemifrån. Närmare av de svenska hushållen består av en person och därför har vi också stor efterfrågan från kunder som vill resa ensamma.


Jag är en tjej på år som älskar att resa och tycker även mycket om spontana resor (sista minuten). Frågan som gäller är var man som ung, ensam tjej kan resa någonstans utan att utsätta sig för onödiga risker. Finns det några ni kan rekommendera i Europa ? Allt kan hända, men vill få lite tips på trevliga ställen att besöka.


Resa ensam som kvinna – så gör du det säkert Skriven av: Irina Chernetskaya.

På Travelmarket har vi bett resebloggaren Irina Chernetskaya, som reser världen runt ensam , att ge några goda råd till andra kvinnor som gärna vill resa på samma sätt som Irina gör. Fler och fler väljer att resa ensamma – men är det säkert för kvinnor? Finn din nästa last minute resa NU - boka innan den är slutsåld ! Så har jag tänkt i år och nu har jag gjort min första resa där jag befunnit mig på destinationen ensam , utan sällskap.


Att resa ensam , det är verkligen inte min grej. Läs vidare så får du det föga oväntade svaret. Jag har bott i Italien och anser det som en säkert land att resa i, dock är det så att ju mer söderut du kommer. Om du är en ensamresande, erfaren eller nybörjare, kolla då in de här tipsen på hur du bäst reser ensam. En del kommer att verka självklara, andra lite avskräckande men lita på oss – de är värda att läsas.


Ut ur den berömda komfortzonen. Du kan köpa InterRail One Country Pass för nästan alla länder i europa (förutom för det land du är fast bosatt i). De Eurodomino som sålts tom den mars, gäller i sin nuvarande form under giltighetstiden. Så en helg passar nog utmärkt för den resan. Vad har ni för erfarenheter?


Hur är det att resa helt ensam. För mig känns det nog ganska skönt att komma bort ett tag. Då tjejen lämnat mig för ett tag sedan efter ett 5årigt förhållande.


Dela gärna med er vad ni tycker. Det är första gången jag vill resa ensam. Jag var i London ensam i somras, dock bara över nätter för hade inte mer tid. Sjukt härlig resa , är ju lite jobbigt att äta middag själv på restaurang.


Upplevelserika resor i Europa och världen. Men det får man bara komma över. Hos Kulturresor Europa hittar du den moderna reseupplevelsen där natur och historia går hand i hand med kultur och gastronomi.


Våra ledord är trygghet och expertis – vi arrangerar resor med hög kvalitet samt ett intressant och varierat innehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg