torsdag 22 november 2018

Koppla förbi startspärr vw caddy

Detta var en komplett motor. Nu är det så att den vill inte starta. Kan man koppla förbi detta på något sätt så jag ser att motorn startar?


Immon är inget du bara kopplar förbi hur som helst. Har du eftermonterat larm så börja med att koppla ur det, så att du inte har någon ev.

Hej min skoda pickup 9d vägrar starta den vill inte öppna magnetventilen på pumpen, så jag får inte fram diesel till spridarna ,funderar på om det kan vara något med startspärren kan man koppla förbi den på något vis? Sen är det väl startspärr på den där? Koppla bort startspärr vw caddy 1. Du får helt enkelt gå på nått äldre som en 240.


Chassi, bromsar, transmission och däck. Min erfarenhet är nog att du kommer att få svårt att få någon att släppa info på Internet om hur du tar dig förbi startspärren. Få kan, och dessa personer skriver knappaste det på ett publikt forum.


Prova med att beställa ny nyckel.

När man raderar inlärningsvärden i startspärrstyrdon, anpassas startspärren till motorstyrdonet. Om man kodar in nycklar anpassas nyckeln till startspärrstyrdonet. Hej jag vill koppla ur fjärrlåset lättast utan för mycket jobb. Har en ring runt tändlåset och en röd lampa på vänster dörrsida.


Vill byta till fjärrlås med nyckel. Någon vänlig skäl som kan hjälpa mig. Frågan är då om det går att koppla bort immobilizern och köpa ett nytt tändningslås från skroten?


Vi behöver också lite tips på hur man kommer in i bilen som är låst En ny nyckel går inte att få fram enl VAG Tacksam för snabba svar! Vet man hur man ska koppla om kablarna går man förbi spärren. Allt det snacket om att det ej går att sno en bil med spärr stämmer inte, har varit bla på tv om när dom tjuvkopplar sånna bilar lika fort som ägaren startar den.


Men att den skulle klydda är säksynt om du inte lägger nycklarna på bandet i affären mm. Helt plötsligt går den inte igång , mer än ca sec. Jag har exakt samma problen med min Caddy tdi -99.


Jag påpekade till dem och frågade om det inte var startaspärren som spökade,. Du har alltså en caddy skåp med tdi, ingen caddy pickup (skoda) med turdodiesel? De pickisarna med turbosiesel ska tydligen gå ganska lätt att plocka bort stöldskyddet från pumpen på.


Men det är bara någon extra klump innan avstängningsventilen på pumpen.

O vilken startspärr är det du har ? På min förra VR6a så var det en sån där conloc startspärr som satt ovanför askkoppen. Köpte en VW Golf -för en vecka sedan. Varje dag har jag vid minst ett tillfälle haft problem med att starta bilen.


När jag vrider om nyckeln så startar den men efter ca sekund så dör den och det lyser st lampor i instrumentpanelen. Jag skulle vilja koppla bort min immobilizer själv då bilia ville ha en hutlös summa för detta jobb tyckte jag, iallafall nu innan jul. Om någon vänlig själ skulle vilja tipsa mig om hur jag går tillväga så vore det guld värt! Om ni minns min mammas gamla golf som hon köpte för någon vecka sedan?


Det hade inte jag råd med! Den bilen hade en startspärr , alltså en conlog immobiliser som gör att bilen inte går att starta utan själv conlog nyckeln. Den nyckeln gick sönder så jag är tvungen att ta bort hela startspärr boxen så hon kan köra med bilen! Länge ansåg försäkringsbolagen att nya bilar var omöjliga att stjäla om man inte hade tillgång till riktiga nycklar. Men den verklighetsbeskrivningen stämmer inte längre.


Nu använder tjuvar specialgjorda elkablage och kopplar förbi bilens ordinarie stöldskydd. Inte ett krångel bara vanlig service men en ständig kamp mot rosten. Gillar pickupen då det är en smidigare bil tycker jag, annars hade jag nog köpt en bättre begagnad caddy skåp igen. Skoda Felicia, hur som helst, moderns bil.


Tändningslåset har rasat, så det går inte att vrida runt nyckeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg