måndag 9 december 2019

Startspärr golf 4

Uppstod ett problem som ej varit tidigare. Gick inte igenom besiktningen för att krockkudde varningslampan inte lyste. Bytte därför instrumentpanel, vilket fungerade. Bytt instrument VW Golf -9 startspärr ? Krångel med startspärr ! Passat med startspärr! Den startar som sagt heelt vanligt men dör direkt mjukt samtidigt som en varningslampa lyser(Bil med en nyckel på).


Startspärr golf 4

Jag kan bara se det som att startspärren är felet, händer väldigt ofta nu. Men den går igång efter ett par försök, händer inte heller varje gång. Vad tror ni är det startspärren eller nått annat närliggande. Startar och stänger av sig efter 1-sek och symbolen med en bil och nyckel blinkar. Bilen fungerade felfritt igår men nu imorse vägra den starta.


Köpte en VW Golf -för en vecka sedan. Det är en grej som jag stör mig väldigt mycket på. Varje dag har jag vid minst ett tillfälle haft problem med att starta bilen. När jag vrider om nyckeln så startar den men efter ca sekund så dör den och det lyser st lampor i instrumentpanelen. Har en VW multivan TDI -som startar men stannar direkt startspärr lampan blinkar har provar med båda orginalnycklarna men inget funkar.


Startspärr golf 4

Finns det något man kan göra åt detta själv? Jag vart förbannad och därför knipsade jag kablarna och tänkte inte på startspärren. Om jag nu vill ha väck rattlåset så ordnar jag det ganska enkelt för den som tog upp det. Moderator kan låsa tråden, problemet är löst! Hos oss kan du få hjälp att eliminera startspärren så att du slipper krånglet och kostnaderna för ny styrenhet, nycklar och programmering.


Vi har i dag möjlighet att deaktivera startspärren på hundratals olika bilmodeller. Använd formuläret till vänster om du vill veta mer. Om ni minns min mammas gamla golf som hon köpte för någon vecka sedan? Den bilen hade en startspärr , alltså en conlog immobiliser som gör att bilen inte går att starta utan själv conlog nyckeln.


Den nyckeln gick sönder så jag är tvungen att ta bort hela startspärr boxen så hon kan köra med bilen! Vafan är det för startspärr som man bara kopplar bort så finkar det? För att det skall vara startspärr skall styrdonet vara programmerad att snacka ihop sig med larm dosan innan nån soppa och el kommer ut. Tar du bort dosan så funkar inte bilen.


Detta var en komplett motor. Nu är det så att den vill inte starta. Om du behöver en Volkswagen (VW) nyckel med startspärr eller fjärrkontroll kontakta oss! Jag har hört att det finns. Vi har de vanligaste bilnycklarna på lager och kan ordna en ny medan ni väntar.


Startspärr golf 4

Ni kommer att spara både tid och pengar jämfört med att beställa nycklar från bilhandlaren. Har problem med min golf som startar men dör nästan direkt,finns det någon. En -har högst troligt startspärr ,. Hoppas att problemet med startspärren löste sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg