torsdag 3 december 2015

Förspilla

Skolan måste åta sig förpliktelsen att varken förstöra eller förspilla någon av de möjligheter människan bär på och som samhället kan dra fördel av istället för att förkväva en del väsentliga delar av mänsklig begåvning och låta andra gå helt förlorande. Typ Kanske har som ambition att vara sveriges bästa synonymordbok. Synonymer är ord med liknande betydelser som kan agera utbytesord till varandra. Ett annat ord för förspilla är spilla vilket gör dem till synonymer. Ords betydelse beror ofta på sammanhanget, så är även fallet med ordet förspilla.


Not: Exempelmeningarna kommer i huvudsak från svenska dagstidningar, tidskrifter och romaner.

Att vi nu får ytterligare en skandal kommer att spilla över på andra. Synonymer till förspilla eller förspilla synonym plus andra ord och dess synonymer. Passande synonymer för förspilla hittade synonymer olika betydelser Liknande och närliggande ord för förspilla Vad är det rätta. Mer information om förspilla.


Vi har totalt sju synonymer till förspilla , men tyvärr inte några antonymer, registrerade i vår databas över synonymer och antonymer (motsatsord). Förspilla på svenska med böjningar och exempel på användning. Hitta information och översättning här!


Ingen tid att förspilla.

Polischefen muttrade att han nog allra helst velat röja undan den där pastorn med en gång för präster tyckte han inte om, men för all del, här gällde det ju att inte förspilla någon tid. Lös korsor hitta ord med liknande eller samma betydelse. Tidigare inlägg förvar Följande inlägg förvilla Populära sökningar.


Oftast kan det vara svårt att hitta synonymer till ord. Allt för att göra det enklare för dig. Synonyms for förspilla in Swedish including definitions, and related words. En synonym är ett ord med samma eller en snarlik betydelse som ett annat ord.


En kan säga att en synonym är annat ord för samma sak. Två synonymer kan dock ha olika ton och uppfattas på helt olika sätt. Motsatsor även kallade antonymer, är ord med just motsatta betydelser. Ordet mig förvarad är. Hjälp mig, Herre, att vadhelst mig händer taga ur din trogna fadershand blott en dag, ett ögonblick i sänder, tills jag nått det goda land.


Hon har nu bott i Sverige i två år och har inte låtit någon tid förspilla. Jag var bara år när jag började studera svenska och de andra var mycket äldre, men när jag började lära mig så kändes det mycket bättre. Det var tufft i början.


KRÖNIKA Krönika Jäklar vad mycket kvinnokraft jag börjat förspilla på sistone. Hur skall jag blott mitt arv ej förspilla !

Jag sjunger till fiol i din stjärnglesa natt för mitt hjärta, som aldrig kan bli stilla. En dag, en sällsam dag, o far, man bort dig bär genom furuskogens allvarsamma salar. Låt mig stå upp och fjärran gå.


När du ej mera är, vad rör mig alla grönskande dalar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg