måndag 8 oktober 2018

Frågor till gästbok dop

Låt gästerna skriva en enkel hälsning till barnet samt tacka för festen. Mina vänner-bok Något som är allt mer populärt på dop är att göra en egen mina vänner bok utifrån barnets perspektiv. Lägg den på bordet och låt dopgästerna fylla i. Våra gästböcker och namntavlor blir ett riktigt fint minne från dopet eller kalaset.


Många av gästböckerna och alla namntavlor går även att få personlifierade med personligt tryck.

Missa inte heller de alternativa gästböckerna med pussel och tavlor. Glöm inte att köpa till en penna i en läcker färg. Det sitter i detaljerna. I alla fall om du frågar oss på My Perfect Day.


Här i vår webshop hittar du dekorationer och detaljer för. Jag ska göra min egen gästbok till bröllopet. Själva utsidan vet jag hur den ska bli men jag skulle vilja ha lite hjälp med text invändigt!


Har en tanke om att det ska finnas en sida var till varje vuxen gäst.

På sidan ska det stå t ex. Detta är mitt första minne av xxxx( xxxx = bruden, brudgummen). Lite som mina vänner bok.


Jag har tänkt att göra en egen gästbok till Linus dop , tänkte göra den med frågor så gästerna bara kan fylla i. Så nu vill jag att ni ska överösa mig med förslag på vad dessa frågor kan vara. Vill ju att det ska vara kul för honom att läsa när han blir större och även när han är vuxen. GÄSTBOK vid dopet - FamiljeLiv. Jag är döpt som baby liksom min man och våra tre barn. Nu undrar jag, om vi har begått en synd (kanske fel att ställa frågan till er), eftersom barndop inte finns i bibeln.


Mina vänner i pingstkyrkan säger, att man själv måste ta ställning till sitt dop. I Svenska kyrkan döps ju barn, så vad grundar ni dopet på? Strö blomblad eller glitter över barnet som ett sätt att välsigna det. Se dock till att det är giftfritt glitter.


Hand- och fotavtryck Blir ett trevligt minne för livet, både av namngivningsdagen och av de pyttesmå, söta händerna och fötterna. Tidskapsel Gör en tidskapsel till barnet att öppna om till exempel år. Men istället för en vanlig gästbok så gör man en mina vänner-bok där alla besökare kan fylla i lite och svara på frågor.


Om ni inte har möjlighet att lägga ner så mycket tid på planering är ni alltid välkomna till drop-in dop som många församlingar erbjuder.

Jag hade sett några olika gästböcker som delvis liknade mina vänner-böcker där man får fylla i olika saker men det fanns ingen som passade - de var antingen för avancerade, hade fel sorts frågor eller så var det inte plats för tillräckligt många personer att skriva i dem. På dopet hade vi en gästbok. Igår kom Stefan hem med den här gästboken som vi tänkte ha på dopet på lördag. Men den går ju även att ha hemma på middagar längre fram, det blir ett roligt minne för Alice att läsa när hon blir äldre.


Linas Glädjeyra vill hjälpa dig skapa en dag att minnas! Håller på att knopa ihop en gästbok till bröllopet och vill ha lite tips på roliga frågor som gästerna kan fylla i. Kommer göra plats för några foton där gästerna är med på bild. Var köper jag en sådan där alla kan skriva lyckohälsningar? Sonens dop närmar sig med stormsteg!


Någon som vill dela med sig av lite tips om och kring dop ? Gravid - år Frågor om dop ! Inlägg publicerade under kategorin Dop. Precis som vid dop är det vanligt att man ger presenter till barnet vid namnkalaset. Ofta är det något som kan vara som ett minne för barnet senare i livet. Exempel på vanliga presenter är minnesskedar, silverspargrisar, ljusstakar, mm.


Uppskattat är även en presentkorg till bebisen med blandade saker till barnet. I grund och botten är dopet en gåva från Gud till det lilla barnet, och allt runt omkring kan se olika ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg