fredag 11 mars 2016

Blockera följare på instagram

Rate climate actions and stay updated on the climate crisis. Give climate love #128154; , suggest climate ideas #128161; and give climate warnings ⚠️. Börja med att söka rätt på personen du vill blockera. Vi ska nämligen få möjligheten att ta bort följare utan att de nödvändigtvis behöver märka något.


Tidigare har det enda alternativet varit att blockera användaren, vilket ju dels kan kännas lite hårt, men också har det synts för den blockerade användaren om den aktivt gått in på din profil och tittat. Hur väljer jag bort den här funktionen?

Hur blockerar eller avblockerar jag någon från att kommentera mina foton och videor på. Dessutom får du svaret på om användarna kan se att du blockat dom! Planera dina inlägg och håll en jämn kvalitet. På så sätt lär du dig vad dina följare gillar och vad du ska satsa på.


På Istamgram och facebook hjälp står det att man ska klicka på ” följare ” och sedan välja den person man vill ta bort och sedan klicka med prickar bredvid den man vill ta bort. På veckodagarna så är det bäst att lägga ut bilder mellan klockan 18. Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Hej, kan man ställa in så att ingen av minaföljare kan se mitt flöde på instagram ?

Nu finns möjligheten att själv ta bort följare du inte vill ha! Tidigare var det enda sättet för dig som inte riktigt var nöjd med dina följare att helt enkelt blockera dem. Något som inte alltid är så kul. Känns det oskönt att ditt ex, din chef eller svärföräldrarna följer allt du gör? Du kommer också kunna gilla enskilda kommentarer med ett hjärta.


Om ditt konto är inställt på att vara privat kan du ta bort personer från din lista med följare. Du kan också blockera personen. Du vet att du har en hemsida? Trycker på den och väljer blockera.


Om du lägger upp snygga och intressanta foton lockar du användare till att följa dig. Det första tipset är logiskt. Bland annat kommer du som har ett öppet konto kunna välja vilka som får – och inte får – kommentera dina bilder. Markera texten, klipp ut, gå till linewizard. Så här gör du radbryt i profiltexten: Öppna anteckningar-appen på mobilen.


Instagram har släppt nya funktioner kring kommentarsfälten! Och då har jag ändå för vana att blockera följare som jag bedömer som spamföljare. Jag tycker själv jag har alldeles orimligt många enbart utifrån kvaliteten på mina bilder.


Du blockerar den, i högra hörnet när du är inne på den profieln du vill ta bort :) Falken­berg20­14.

Jag vill ta bort följare på instagram. Passar bra för att lansera en produkt, bjuda in till ett seminarium, svara på vanligen ställda supportfrågor, mm. Eftersom jag vet att många som läser här också instagramar t änkte jag dra igång en liten instagramskola där jag i en serie blogginlägg ger mina bästa knep och trix för hur du får ditt instagramkonto att växa. Från Allmänt klickar du på Sidmoderering. Skriv in de ord du vill blockera , åtskilda med kommatecken.


Ord som du vill blockera måste anges i både singular och plural. Klicka på Spara ändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg