torsdag 24 mars 2016

Maggan hägglund blogg

Köp böckerna billigt hos Adlibris, fri frakt på allt över 1kr. Min blogg är min borg. Här skriver jag om det som händer i min lilla värld.


Jag säger som Britt-Marie i Astrid Lindgrens Britt-Marie lättar sitt hjärta: En liten stad som vår kan inte brusa, den kan på sin höjd porla! Du är så välkommen att ta del av porlandet.

Bilderna har jag till stor del fotat själv. Om jag tittar på ngt program så kan det bytas kanal, texten kan bli på norska, jag kan se skuggor. Rysningar på smalbenen mm mm, känns bra.


En praktisk guide som förklarar sambandet mellan känslor och det du äter. Jag drack för att orka socialt” AW, byråfester, bjudmiddagar, galor och event – alkoholen är alltid närvarande i medie- och reklambranschen. Det här är den bok som vi önskar att vi haft då när det var som värst.


Därför har vi skrivit den.

För det handlar inte om en liten grupp. Så många som var femte person är högkänsliga. En starkskör njuter mycket mer, ser fler nyanser och har ett roligt inre liv, menar Margareta Hägglund. Depression och nedstämdhet är vanligare än man kanske tror. Hägglund har tidigare varit chefredaktör för tidskriften Tara.


Boken består av en blandning av kortare tänkvärda citat och lite längre reflektioner, samt små tips i punktform. Hon skriver också i M-magasin, Tara, ToppHälsa med flera om psykologi, medicin, hälsa, resor och trender. Vi justerade bara ljussättningen och studion lite inför varje byte. Som vanligt började jag med krångligt och bakgrundspapper på rulle.


Sedan tog jag bort bakgrunden och arbetade främst med ljuskällan bakom modellen, en Dmed Zoom Reflector. För er som inte var där kommer här en liten rapport om vad det innebär. Doris Dahlins bok Drunkna inte i dina känslor, deras första bok på Libris.


Som jag skrev i min förra blogg har de båda fackliga federationerna LO och PTK (Privattjänstemannakartellen), i en gemensam avsiktsförklaring, öppnat för att begreppet ”saklig grund” vid uppsägning ska kunna avskaffas! LO och PTK har skrivit under denna avsiktsförklaring tillsammans med arbetsgivarorganisationen Svenskt Näringsliv. Har alldeles för mycket blod i koffeinsystemet, drömmer om att bli författare och tycker att sarkasm är en livsstil.

Böcker och koffein får världen att gå runt. Två härliga förebilder, som alltid är på topp. Där vilar inga ledsamheter. Maggan visat vägen för många.


De har vår eminenta klänning Emelie på sig. En klänning som passar alla oavsett ålder och storlek. Jag Elisabet Höglund är journalist, författare och konstnär. Här får ni en utmärkt inblick i mitt liv, min yrkesverksamhet, vad jag sysslar med just nu, mitt.


Skratta, gråt , förfasa er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg