måndag 22 augusti 2016

Dölja vilka man följer på instagram

Rate climate actions and stay updated on the climate crisis. Give climate love #128154; , suggest climate ideas #128161; and give climate warnings ⚠️. Ta reda på om någon slutat följa dig. Gå in på personen på Instagram och då kommer det stå om personen följer dig ovanför där det står vilka personer som också följer den personen, läs mer om det här. Tidpunkten du borde lägga upp för att få fler likes.


Okej, det här är egentligen en liten extrapunkt.

De kommande veckorna kommer Instagram att rulla ut sin nya mute-funktion. Där kan du därefter välja om du bara vill dölja bilder och videos eller bilder, videos och storys. Som ni märkt så har det dykt upp annonser på Instagram. Klicka på knappen uppe till höger på en annons där det står Sponsrad och välj Dölj det här. För att dölja någon du inte vill se.


Så, nu slipper du se den. Om ditt konto är privat kan endast dina följare se vilka du följer. Jag tror inte att man kan dölja vem man följer för alla på Instagram.


Håll in på användaren och klicka på ” dölj ” så försvinner den därifrån också.

Läs också: Instagrams nya funktion gör ditt flöde ännu snyggare Så mycket pengar kan du tjäna på sociala medier Nu kan du surfa gratis i Europs. Jag undrar om det finns något sätt på instagram att dölja för mina följare vilka andra jag följer. Försök hitta ett mönster – följer hen kollegor? Om det är en heterokille du stalkar och könsfördelningen verkar vara tjejer och män så förelår jag att du hör med din magkänsla vad du ska tänka om det. Vilka har hen börjat följa nyligen?


Håll koll på vilka nya personer hen lägger till. Men nu behöver man inte göra så, för med den nya uppdatering follows you eller följer dig går du bara in på personens profil. Då kommer det stå om personen följer dig ovanför där det står vilka personer som också följer den personen. Står det inget, då har personen förmodligen slutat följa dig.


För de lyckliga som har “svep upp”-funktionen med länkar i stories (de med 10k följare eller mer) finns ju den möjligheten för att hänvisa till webbadresser. Instagram vill helt enkelt att man ska stanna på Instagram och inte bege sig vidare till andra webbplatser. Vem kan se när jag har gillat ett foto, eller när någon har gillat mitt foto på Instagram ? När du gillar ett foto är det synligt för alla som kan se inlägget.


Användare får förslag på andra personer som de kan följa när de följer mig på Instagram. Hur väljer jag bort den här funktionen? När någon trycker på Följ på din Instagram -profil visar vi förslag på liknande profiler som personen kanske också vill följa , exempelvis gemensamma vänner eller andra personer de kanske känner. Instagram eller en De vuxna på skolan måste göra något så fort de får veta att du råkar Om du vill kan de följa med dig till.


Då börjar deras story spelas och voila!

Ditt namn finns med på listan av vilka som sett personens story, och hen vet att du varit där inne och stalkat. Se exakt hur du gör i spelaren ovan. Jag snokade givetvis upp en tjej på instagram.


Självklart inte vem som helst utan en tjej jag gillar. Hon har aldrig haft privat profil så länge hon haft instagram , men bara ett par dagar efter att jag börjat snoka där så har låste hon den! Tajmingen kändes bara för sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg