fredag 22 december 2017

Aprilskämt 2015

Första april är här och resebranschen försöker lura oss all världens väg. Rymdresor, bokade solstolar och vattenrutsch ner i havet är några. Mina standardskämt är väl att lura partners samt nära och kära att jag är gravid. Av någon märklig anledning så fungerar det alltid på någon varje år. För elfte året samlar Nischad Utbildnings aprilskämtsaficionado och sociala medier-analytiker Rickard Eriksson mediernas och webbens bästa aprilskämt i en behändig topplista över de som uppskattats mest i de sociala medierna.


Har du blivit utsatt för något roligt skämt?

Själv har jag väntat till just denna dag för att berätta om att vi ska få vårat första barn. Hade legat sjuk hela dagen, men det stoppar mig inte från att fixa till ett litet prank med hjälp av lite tejp. Idag är det den första april och vi fyller hela tiden på med nya aprilskämt ! GP skriver att trängselkameror i Göteborg ska börja användas som fartkameror. DI – snart får du betala för att komma in på banken.


Detta är ett aprilskämt som min systerdotter berättade om och som skedde på hennes skola i Arvika. I högtalaren ropades det ut i alla klassrum att de barn som springer ned till flaggstången vid fotbollsplan får en varsin semla. Många av barnen visste att det var första april så dem visste att detta var ett aprilskämt.

Segermynten är ett nytt system som innebär att man kan växla dessa mynt mot saker som förenklar ens lajvande. Eller har du upptäckt en artikel i en tidning som är för bra för att vara sann? Vagabond har sammanställt dagens reserelaterade nyheter som är lite för skojfriska för att tro på. Inget aprilskämt med andra ord.


Noterar att Östersunds kommun nu vill stämma sina fd chefer på Östersundshem. Frågan jag ställer mig är hur en styrelse i ett kommunalt bostadsbolag kunde tillåta vd och vice vd att ha egna bolag med verksamhet inom samma bransch? Som uppgjort för att det som verkar ha skett skulle kunna ske! Jag hade helt glömt bort att det är första april idag. Jag kom på det när jag var jag satt på tåget och försökte komma på något bra att lura Elisabeth med.


Man vill ju inte att det ska vara elakt, men ändå roligt. Här är några av aprilskämten i Lund. Parentesen byggs om till en smiley, inträde till Stadsparken på siste april, utdelning av gula påskparaplyer och småöppet på Veberöds bibliotek. Aprilskämten haglade tätt i Lund på onsdagen.


En särskild webbsajt beskrev noga hur tjänsten skulle fungera. På samma sajt avslöjades senare att allt var ett aprilskämt. Världens bästa aprilskämt genom tiderna. Heidi Roven Birka Cruises Blogg Carnival Royal Caribbean International Virgin Voyages aprilskämt ,birka cruises,carnival,royal caribbean,virgin voyages Så var det alltså första april igår igen och kanske var det flera av er som lurades med ett aprilskämt – eller blev lurade – som traditionen bjuder.


I resebranschen brukar de vara.

Sprit, bankernas sätt att kompensera minusräntan och ny teknik – se där, några av årets teman för aprilskämten. Fast också sport och rent oförklarliga mysterier. PS guidar dig till aprilskämten du inte visste att du gick på. Att facket inte lever som de lär måste ju vara ett aprilskämt.


Facket är ju inte några korrumperade maktkåta hycklare. Och läckor förekommer aldrig på aktiemarknaden, så det är också ett aprilskämt. Att ett av världens största och mest ansedda flygbolag släpper lös piloter med känd psykisk sjukdomsbild måste också vara ett. Det ser ut som att du använder en gammal webbläsare.


Vi kan inte garantera att allting ser och fungerar som det är tänkt. I samma ögonblick som detta blogginlägg publiceras - fredagen den juli klockan 18:- går jag på semester och ämnar icke återkomma förrän i augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg