fredag 17 augusti 2018

Icloud bildbibliotek

Läs mer om Imageshop Bildbank og ta kontakt! Få en gratis demonstration som är anpassad för dina behov. Ja, om alla dina enheter stödjer iCloud bildbibliotek så behövs inte bildström egentligen nej. Det är bara om du har äldre enheter som du kan behöva ha bildström påslagen. Själv är det bildström jag använder och inte iCloud bildbibliotek , därför att iCloud bildbibliotek tar upp massa utrymme på iCloud Drive och det vill jag inte.


Här samlar vi alla våra senaste nyheter och artiklar om Icloud Bildbibliotek. Följande innehåll tas inte med i iCloud -säkerhetskopian: innehåll som köpts påStore, App Store eller Apple Books, medier som synkroniserats från datorn samt bildbiblioteket om du har aktiverat iCloud-bildbibliotek. Har lite funderingar som jag inte riktigt blir klok på. Har idag en Macbook Pro, och en timecapsule som jag har en massa bilder sparade på. Jag vet inte riktigt vad det skulle innebära att stänga av iCloud-bildbibliotek och på igen.


Den har förmodligen laddat upp alla bilder, för jag kollade nätverksloggarna, och min dator laddade upp 150Gb när jag slog på det. Säkerhetskopian av din iOS-enhet innehåller bara data och inställningar som är lagrade på enheten. Den har inte sparat innehåll som redan finns på iCloud. Dit räknas kontakter, kalendrar, bokmärken e-postmeddelanden, anteckningar, delade fotoalbum, iCloud-bildbibliotek o. Genom att använda iCloud bildbibliotek kan få du förmåga att fånga och lagra alla bilder i till iCloud utan några begränsningar, till skillnad från foto ström som har anpassats sedan föregående år. Så länge iCloud lagring är tillgänglig, kan iCloud bildbiblioteket spara alla dina värdefulla och underbara stunder.


Icloud bildbibliotek

Skola: Icloud-bildbibliotek. Så blir nya Icloud -priserna. Om du har iCloud -Bildbibliotek aktiverat så tar dom absolut plats på din iCloudlagring men dom tar också utrymme i din telefon. En viktig tumregel är att: Alla bilder du kan se i din telefon, dator, iPad osv, tar också utrymme i den enheten du ser bilderna på. Jag använder Icloud och säkerhetskopierar min telefon, nu säger den att det är fullt och inte går att säkerhetskopiera.


Om du använder iCloud-bildbibliotek tas raderade bilder och videor bort permanent från alla enheter som använder iCloud-bildbibliotek med samma Apple-ID. Tryck på bilden eller videon i albumet Senast raderade. Apple har uppdaterat betaversionen av webb-appen för iCloud -bildbiblioteket på iCloud. Cloud funkar alltså inte som en backup av ditt bildarkiv på det sätt som jag talar om i det här inlägget.


Icloud bildbibliotek

Visa bilder och videor från ditt iCloud-bildbibliotek eller delade album på tv-skärmen. Anslut Apple Music till hemmabiosystemet. Och låt vänner och familj dela sina bilder och videor med AirPlay. Minnen skapar automatiskt samlingar av dina bästa bilder och videor och med Apple TV kan du visa dem i 4K.


Du har alltid med dig alla dina bilder och filmer. Varenda bild och video som du tar lagras i iCloud -bildbiblioteket. De uppdateras också på alla dina enheter. Dina ändringar uppdateras automatiskt överallt, så att du kan se en bild från förra veckan eller förra året, var du än är. Här är fyra anledningar till att använda Min bildström istället för Icloud bildbibliotek – och ett par bra anledningar till att INTE göra det.


Eftersom att den här lösningen är integrerad i telefonen från början så fungerar den helt smärtfritt för dig som användare och du behöver inte göra. Lagra bilder och videor: Om du lagrar alla dina bilder och videor i iCloud-bildbibliotek kan du komma åt dem från alla enheter med iOS 8. Mac-datorer med OS X 10. PC-datorer med iCloud för Windows eller senare och på iCloud.


Hur ser jag vad är på min iCloud och hur du kommer åt iCloud backup-fil Vad är iCloud -Bildbibliotek och men det finns en maxgräns på hur många bilder som förs I mitt fall ser det ut så här: Så, som ni ser har jag jävligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg