torsdag 30 augusti 2018

Shopping köpenhamn blogg

Med Ving kan du välja mellan över spännande storstäder. Välj själv när du ska resa och hur länge du ska vara borta. Hitta billigaste resan här. Vi förhandlar så att du slipper.


Trodde inte att det skulle vara en SÅ härlig stad?

Människor, byggnaderna, butikerna och restaurangerna är så himla snygga. En sprudlande promenadvänlig stad med vacker arkitektur, många gröna parker och alltid nära till vatten. Här bubblar också restaurangscenen. Det som förr bara var hem åt röd pölse, smörrebröd och storstark är numer en gastrodestination av rang.


Har delat upp allt i tre delar, att äta, shopping och boende. Köpenhamn är ett av svenskarnas absoluta favoritresmål. Har ni några andra frågor är det bara att kommentera detta inlägg så lovar jag att svara så bra jag kan!

Här finns allt från designervaror till souvenirer, från dansk design till internationella brands. Men det finns två områden förutom Ströget jag vill tipsa om. Bara ta plats på ett av alla haken, beställ en öl och titta på alla männsikor. Ni har väl inte missat att den här tiopoängaren bloggar hos oss? Vill ni spana in hennes blogg tycker jag att ni ska klicka här!


Sedan gick vi till Illum där jag köpte mina drömskor! Linn pillade på den här väskan från Balenciaga. Gick förbi Bolia och fick span på den här soffan i skyltfönstret. Den danska huvudstaden erbjuder högklassig shopping , snygga invånare, bra promenadstråk och genuina kvarter.


Staden är som en blandning av Paris, Berlin och Stockholm, alltså sjukt bra. Här kommer mina bästa tips till. Malin Forsberg, 3 är den senaste i Vagabonds välberesta bloggarskara.


På bloggen A Copenhagen Story kommer hon att dela med sig av sina favoriter från staden. Jag var där igår och upplevde mycket av det du beskriver. Jag länkar från min blogg för alla som är sugna på att uppleva atmosfären.

ALLT om köpenhamn sen! Hit åker vi svenskar gärna för några dagar med shopping , nöje och smörrebröd. Vi ger dig de bästa tipsen om var du ska leta hotell.


DN:s Sofia Edgren och Hanna Mellin guidar bland sina nya favoriter. Det finns en livsmedelsbutik i källaren som ryktas att erbjuda ett fint urval av viner och ostar. Hanna är år och har sin bas i Stockholm. På bloggen delar hon med sig av sina dagar med stort fokus på hennes stil, hennes frukostar och framförallt hennes resor.


Hanna jobbar heltid med bloggen , creative direction, fotografering och styling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg