torsdag 6 juni 2019

Slutat snusa yrsel

Sluta snusa snabbt med ljudbok. Fri frakt, bra priser och stort produktutbud på Kronans apotek. Nu till problemet, jag har yrsel från morgon till kväll. Detta inträffade någon dag efter att jag slutade snusa och har inte blivit bättre.


Hjälp att sluta snusa. Det finns många fördelar med att sluta snusa.

Du förbättrar din hälsa och din ekonomi och dessutom gör du dig fri från ett beroende. Det viktigaste för dig som planerar att sluta snusa är att du själv verkligen vill. Yrsel : Eftersom nikotin har en blodtryckshöjande effekt kan du uppleva yrsel när du slutar snusa om du får lågt blodtryck. Varför vill jag sluta.


Förstoppning: Hela kroppen påverkas av nikotin och snus därför är det inte ovanligt att du har tarmsvårigheter. Om du av någon anledning väljer att sluta med nikotin är det mycket som börjar hända i kroppen. Här har vi listat vad du kan vänta dig i form av abstinens och återhämtning, och hur du bäst hanterar det dag för dag.


När jag slutade snusa tog jag till onico i vill mån.

Jag var gravid och visste inte vad jag jag skulle göra. Jag slutade snusa helt och efter aborten som blev började jag snusa och röka frenatiskt. La av rökandet och nu snusar jag bara, sedan ett år. Nu ska jag sluta snusa , så vi planerar barn och är på första. M ånga reagerar väldigt olika när de slutar röka eller snusa , men ingen som använt någon form av nikotin-produkt under en längre period kommer undan helt opåverkad.


Men även om abstinensbesvären kan vara väldigt jobbiga är det värt det. Läs om vad som händer med kroppen när du slutar röka. Hej, slutade skiss för dagar sen.


Känner av olika symptomer som får mig att undra lite. Har en till kille på jobbet som också slutat snusa precis så det är rätt okej att surra ihop sig om det känns jobbigt, peppa varandra till att hålla ut. Har försökt slutat snusa miljoner gånger, har lyckats varje gång. Det svåra är inte att sluta snusa , det svåra är att inte börja igen.


Så gör du för att sluta snusa – handfasta tips. Att sluta snusa är sannerligen ingen lek, så vi har samlat en rad användbara tips för dig som äntligen har fått ändan ur vagnen. Lycka till, och kämpa på!


Bestäm dig för en dag då du vill sluta snusa. Förbered dig fram till slut-datum genom att gå längre perioder än du normalt gör utan snus. Använder du lössnus kan du göra prisen mindre.

Prova att lägga andra saker under läppen, till exempel en tablett. Motivation är viktigt! Upprepa ofta för dig själv varför du vill sluta. Jag har försökt slutat förut men saknat tillräcklig motivation. Det enda tipset jag kan ge är att hitta något som motiverar dig (spara till utlandsresa kanske?) och tillåt dig själv att må dåligt och vara en bitch den första tiden, det går över, den första veckan är helt klart jobbigast.


När nikotinets kärlsammandragningar börjar släppa sjunker blodtrycket. När detta händer kan du uppleva yrsel , men det går att avhjälpa om du ser till att dricka mycket vatten. Nikotinet har även en blodsockerhöjande effekt, vilket innebär att du kan komma att uppleva låga blodsockernivåer när du slutar snusa. Det gick lättare än vad jag trodde - det handlade mest om motivation för mig. Hade svårt att sova de första veckorna, det var väl det mest konkreta som skedde.


Reflexen finns dock kvar fortfarande, när jag ätit så börjar jag leta efter dosan ibland. Att sluta snusa kan vara en ganska enkel historia förutsatt att du använder dig av effektiva sluta snusa -tips. Upptäck de exakta stegen för att sluta snusa. Det går att sluta snusa , och det finns många knep för att göra det lättare.


Sug efter snus kan vara jobbigt, men det håller bara i sig ett par minuter varje gång. Men det går, och det finns många knep för att göra det lättare. Det kan vara jobbigt att sluta snusa.


Du kan kontakta skolsköterskan eller en ungdomsmottagning om du vill ha stöd att sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg