tisdag 29 maj 2018

Dagny carlsson blogg 2017

Köp böckerna billigt hos Adlibris, fri frakt på allt över 1kr. Jag skriver faktiskt i en blogg till. Om ni tror mig eller ej så är jag gästbloggare i en högst respektabel tidning. I den bloggen försöker jag vara lite seriös och det är inte min riktiga stil. Det lite vanvördiga passar mig som hand i handske och jag tycker att lite humor kryddar anrättningen.


I dag är hon på benen igen – men säger att det kunde gått mycket illa.

Jag hade verkligen änglavakt. Jag kunde dött på kuppen när bilen körde på mig, säger hon. Dagny Carlsson , 1år,. Den dagen dokumenterades noga - både gästerna och maten finns på bild.


Huvudpersonen, klädd i vita jeans var hur pigg och glad som helst. Hoppas att det märks i detta fotoalbum. Sin 106-årsdag firar hon i dag den maj – men nästa vecka åker hon till Ungern tillsammans med sina syskonbarn.


De kommer tillbringa vara en vecka i Budapest och en vecka i landets vinregioner, berättar hon.

Startade som 100-åring en blogg som nu har följare över hela världen. Ofta inbjuden gäst i olika tv-program. Medverkade i dokumentärserien Det är inte så dumt att bli gammal.


I filmen Hundraettåringen som smet från notan och försvann spelar hon patient på ett äldreboende. Nyårslöften ger jag inte, för man misslyckas för det mesta att hålla dem, säger hon. Sverige och pratar om sin.


Och efter en datorkurs började hon snart blogga. Hennes blogg Bojan har nu miljoner följare. Trots protester blir jag avklädd och iförd nattlinne och nedbäddad.


I dag har jag fått frågan om hur det känns att bli 1år i morgon. Hon är världens äldsta bloggerska med över miljon följare. Vi träffades via bloggandet och vi brukar gå på Kungliga Operan ihop.


Hon är mörbultad efter fallet och har bland annat en gipsad han några sår och behöver längre vård men hon längtar hem till sin blogg ”. Trots sina 1år på jorden slänger hon sig med moderna uttryck som blogg , selfie och metoo. Hon utbildade sig på ett textilinstitut i Norrköping och arbetade sedan bland annat som arbetsledare på en korsettfabrik i Sundbyberg. Jag visste inte alls vad en blogg var.


Men så läste jag i tidningen att Carl Bildt bloggade hej vilt och tänkte att det kanske kunde vara intressant att prova.

Jag bloggar om händelser i tiden, om vad jag gör och om sådant som hände förr. Personuppgiftspolicy Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Igår gjorde slag i saken och läste några inlägg på hennes blogg.


Carlsson , som kallar sig Bojan på sin blogg , började i unga år arbeta som sömmerska på en fabrik hemma i Kristianstad och senare i Örebro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg