torsdag 31 maj 2018

När kommer jag få min första mens test

Vi har allt för lek och aktivitet! Handla leksaker, spel och barnkläder enkelt online idag. Ta reda på när din mens kommer. Jag har bara ontagit i magen när jag är hungrig eller orolig.


Vet inte när min mamma fick sin första mens. Jag undrar när de sista tecknet på att mensen kommer.

Jag vet hur de ser ut när de kommer de sista innan mensen men jag undrar verkligen efter som en i min klass har fått mens o vi har lika mkt könshår o under armarna. Kan du lista ut när jag kommer få mens när du vet lite om mig o min kropp. Fick min första mens för typ månåder sen. Använder binder men en dag när vi hade test i skolan började det komma och jag hade inte bytt binda på ett tag så det läckte jätte mycket ut i trosa och byxorna fick gömma min stol springa till toan hämta papper och torka stolen.


Ingen såg nåt men vill inte ta några mer risker så jag tänkte använda tamponger. Men jag får inte in de. Fråga: Testet visade att jag var gravid dagen för förväntad mens , men jag fick sedan min mens efter två dagar.


Svar: Detta är en vanlig fråga men den är mycket svår att svara på. En tidig blödning kan innebär ett tidigt missfall, men det kan.

Så här räknar du ut det! Skriv in datum för sista mensens första dag och få reda på beräknat förlossningsdatum, när ditt barn förmodligen blev till och hur många dagar du har kvar av graviditeten. Räknaren finner du här nedan. När vi kom in på rummet skickade pappa ut min bror till läskmaskinen. När vi var ensamma frågade han vad som var fel.


I denna video pratar jag lite om ämnet mens. Jag delar med mig av hur det gick till när jag fick min första mens , hur jag tänkte när jag. När kommer då min första lön? Börjar 30e Januari så hinner ju bara jobba dagar denna månad. Kommer jag få vänta ända tills 25e mars innan första lönen kommer ? Känns väldigt länge o vänta men någon får gärna rätta mig om jag har fel.


De flesta tjejer får mens mellan och års ålder. Vissa får mens redan när de är år och andra inte förrän de är 15. Många får ont i magen när de har mens , men inte alla.


I början känns det oftast enklast att använda binda (som en liten mini -blöja) när man har mens. Andra alternativ är tampong och menskopp. Vill man känna sig trygg kan man ha en binda med sig i skolväskan. Du behöver inte vänta på att du missat din mens innan du gör ett graviditetstest.


Clearblue Tidig Detektion Graviditetstest kan användas upp till dagar innan missad mens.

För många kvinnor är en sen mens ofta det tidigaste fysiska tecknet på graviditet. Och som barnmorska har jag hört många säga att de har känt på sig att ”där tog det” – men man kanske inte berättar det för någon förrän man har gjort ett test och vet att man är gravid. Jag vill ha mitt barn när jag är 15. Jag blir så nervös och stel, även om det är någon tjej jag inte är attraherad av. Malin berättar om en attack som kom rätt nyligen när hon stod i kön i livsmedelsbutiken och skulle betala.


En mycket typisk situation, som utlöser ångest för många med paniksyndrom. Jag började hyperventilera och fick hålla mig i kassan. Det blir lite trångt men.


När du exakt har din ägglossning varierar beroende på din mencykelns längd. Observera dock att uträkningen baseras på att du har regelbunden mens. Jag och min pojkvän har bestämt oss för att försöka skaffa barn. Jag misstänker att jag nu kan vara gravi men det är lite för tidigt för test.


Jag har nu kännt i underlivet som om jag fått svampinfektion. Pevaryl eller annat medel mot underlivssvamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg