måndag 28 oktober 2019

Spotify spelar inte upp låtarna

Spotify spelar inte upp låtarna

Använder du Spotify Free på mobilen? Ta reda på hur du hittar och spelar upp musik. Spela upp på ett av dessa sätt: Om du vill spela upp i den ordning som visas i appen: Tryck på en artist, ett album eller en spellista och sedan på den första låt du vill höra. Om du använder Spotify Connect eller en annan trådlös anslutning för att spela från en enhet till en annan kan det vara så att bara de första 1låtarna i spellistan överförs till den andra enheten. Det betyder att låtarna som shufflas bara kommer från de 1första låtarna.


Spotify spelar inte upp låtarna

Om det verkar som om appen spelar men du inte kan höra något: Kontrollera att rätt ljudutgång är vald i enhetens volyminställningar. Du kan vända dig till tillverkaren för hjälp med rätt volyminställningar. Fungerar din ljudenhet?


Du kan testa det här genom att spela upp från något annat än Spotify. Förut gick det att spela upp alla låtar vid anslutning till nätverk, men nu funkar det inte längre! Min spotify på android fungerar alltså inte.


Jag har testat med flera konton, raderat och startat om hela skiten men det fungerar fortfarande inte. Megastjärnan Ed Sheeran kommer inte ens topp tre. Men samma sak händer när den låten är slut. Om jag mitt i en låt vill spela om den så kan även ljudet dö trots att jag ser att låten spelas om.


Enkelt göra mp3-filer av cd- låtarna Du behöver inte köpa mp3-musik för att kunna spela upp den i Spotify. Starta Windows Media Player. Ibland räcker musiken på ­ Spotify inte till. Det finns ­visserligen miljoner låtar i företagets katalog, men vad spelar det för roll om just den låt du vill lyssna på saknas.


Du kan exempelvis inte höra på Beatles i Spotify , och om dina musikfavoriter finns i ”udda” områden som Rysslan Afrika eller Asien lär du inte hitta dem. Spotify : Det går inte att spela upp den aktuella låten Men konstigast och mest irriterande av allt är att vissa låtar jag inte kan spela från hemdatorn (Mac) går att spela från jobbdatorn (PC) på jobbet - samma abonnemang i båda fallen. Visa och bestäm vad som spelas upp härnäst med uppspelningskön.


Du kan dessutom se din senaste lyssningshistorik i desktop-appen. Det är perfekt när du glömt namnet på en bra låt du lyssnade på för inte så länge sedan. Välj din enhet nedan för att ta reda på hur.


Nu kommer Spotify att visa alla dina låtar. Du kan också kryssa i rutorna för att visa alla låtar som ligger i mappen Downloads eller de du spelar upp i Windows Media Player. Ligger låtarna på någon annan plats väljer du Add source och letar upp mappen. Klicka på OK för att lägga till den.


Hej, jag har ofta problem när jag ska spela upp låtar från appen Spotify. Det blir inget ljud samt att den bara blädrar igenom låtarna som att filen inte längre finns. Sedan senaste uppdateringen fungerar det inte alls att starta musik via Spotify. Jag ser sonos-enheten i appen men det händer inget när jag trycker på den.


Styr Spotify från mobilen. Om du lyssnar på musik med din dator hemma och har mobilen i samma nätverk så kan du enkelt styra uppspelningen via telefonens app i stället. Stäng av Shuffle i Spotify. Som sagt kan du inte stänga av Shuffle-funktionen med samma knapp du startar den med (högst upp på bilden nedanför). Istället behöver du klicka längst ned på skärmen, på den låt som för tillfället spelas upp (1).


Du får då upp en mer detaljerad översikt över den musik som spelas just nu. Spontant skulle jag nog snarast misstänka att Spotify har problem på sin sida (iaf om du redan tillåtit det i brandväggen). Det enda felet säger är basically jag kommer inte åt Spotifys servrar. Annars pröva igen om en stund.


Har det varit sådär länge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg