torsdag 13 oktober 2016

Libanesisk mat recept kyckling

Gå ner i vikt snabbt utan att svälta dig själv. Libanesisk kyckling - snabblagad och svindlande god! I det libanesiska köket består av fylliga, kraftfulla smaker, ofta i form av ljuvliga smårätter med kyckling Har du tänkt på att du själv kan laga dessa hemma?


Hos hittar du exempelvis recept på den perfekta, libanesiska kycklingen ! Tillbehören kan varieras men jag föredrar tabbouleh eller basmatiris.

Sök recept , mat , vin och drinkar på Tasteline. Den får sin mustiga och goda smak av koriander, vitlök och citron som får puttra tillsammans med kyckling och potatis i ugnen. En god vardagsrätt som inte kräver så mycket jobb och som går hem hos stora som små. Det här är ett enkelt recept på kyckling i tomatsås som serveras med en härlig och smakrik linssallad. Den här rätten kommer gå hem hos hela familjen!


Igår hade jag en stor middagsbjudning och jag dukade fram en härlig libanesisk buffé. Eftersom några av mina gäster var vegetarianer fanns det mycket vegetariskt menyn. Jag har hållit i många middagsbjudningar, den största var när jag skulle laga mat och dessert till personer alldeles själv.

Meze är vanlig plockmat i mellanöstern och länderna kring medelhavet. Här hittar du recept till en buffé med libanesiska, turkiska och grekiska läckerheter. Aubergine, bladpersilja, citron och mynta är några vanliga smaker i den libanesiska matkulturen.


Några libanesiska rätter är salladen taboulé, små piroger med olika fyllningar, och hummus. Här har vi våra recept med smaker från Libanon. Genom att skapa inloggning godkänner du Coops villkor. Klicka här för att läsa hur Coop hanterar din personliga information. Denna krydda av röda bär som mals ner till ett pulver kommer ursprungligen från Mellanöstern, men numera är den inte alltför svår att få tag på här hemma.


Rör ihop ingredienserna till marinaden i en skål, lägg i kycklingen och marinera i kylen över natten. Vänd bitarna då och då. Ta upp bitarna ur marinaden men ta vara på marinaden.


Rör i marinaden och låt puttra nån minut. Hej, jag gillar att laga mat men hatar den där vardagsmaten man måste göra för att ta med till jobbet varje dag. Samlar på recept som BÅDE är nyttiga, inte så dyra att köpa, är goda och tar lite tid att göra.


Däremot tycker jag mycket om att göra lite festligare mat som gratänger, tårtor m. Tack Clara för bidraget! Kyckling är en av våra favoriter på middagsbordet och den går att variera i alla oändlighet.

Kycklingspett, hel kyckling i ugn eller kycklingfilé i smakrik sås. Här är våra absoluta bästa recept. Jag är matskribent samt kock med en fil. Måltidsvetenskap från restauranghögskolan i Grythyttan.


På denna sida delar jag med mig av tusentals olika recept för alla smaker - noviser som hemmakockar. Alla recept har jag provlagat, skrivit och fotat så att du ska kunna laga dem med bästa resultat hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg