onsdag 26 september 2018

Graviditetsbok fyll i

Graviditetsbok fyll i

Graviditetsbok att fylla i? Jag har nyligen plussat och vill vara ute i god tid med att köpa en personlig graviditetsbok som man kan själv fylla i. Ni vet som en dagbok med olika veckor, och så kan man skriva vad som händer respektive vecka osv. Så nu undrar jag om ni känner till någon butik i Sverige där man kan handla en sån? För dig som älskar böcker!


Graviditetsbok fyll i

Nu ska ni få se en helt fantastisk liten bok jag fyller i varje vecka, min alldeles egen lilla graviditetsbok ! Alla appar ocj böcker fokuserar ju oftast ganska mycket på barnet men denna boken som Anna på Ephemere tagit fram är en dagbok som är mer om graviditeten och hur mår man. Hon fick en graviditetsbok av mig där hon fyller i hur hon mår och vilka tankar hon har vecka för vecka. Jag hade en likadan när jag väntade India.


Och det enda jag skrev om i min bok var om illamåendet och min hemska migrän som jag hade under graviditeten. Filmmusikalen fortsätter fylla ut sin stjärnspäckade rollista och nu är både Oscarsnominerade Amy Adams och Paul Giamatti aktuella. Johanna Kajson, en energisk och glad 30-någonting som har blivit Sveriges bröllopskoordinator med hela svenska folket efter att hon arrangerat allt ifrån Kenzas. Liberos graviditetsbok har sedan år varit den mest spridda källan till kunskap för blivande föräldrar.


I år kommer boken ut i nytt format och är dessutom utvidgad med sidor om bland annat fostrets utveckling vecka för vecka, pappans nya roll, depression och medicin, misslyckad amning och mycket mera. Jag undrar om det är någon som vet om det finns någon bra bok där man själv kan fylla i sina mått,. Det kan också vara tryggt att ha med en graviditetsbok att söka information och råd i. Här kommer en liten (inte så liten) lista!


Och givetvis också mina tre bästisar och min familj. Familjen Forslund - Jag blev så sugen på att starta ett eget legacy,så här är det! Kommer antagligen gå segt i början.


Du bör ha ökat mellan och kg. Många gravida samlar mycket vatten i kroppen, särskilt fötter och vader kan svullna. Om du inte redan har gjort det, börja tänka på förlossningen och vad som ska hända efter den. Alvin har fått en sån här bok som han kommer att få när han fyller år snart. Han kommer att älska den!


Nu har du alltså chansen att vinna en valfri Beebook för 2kr till ditt barn! Skriv en kommentar till detta inlägg (glöm inte mailadress) och berätta vilken av produkterna du ser mest fram emot att vinna ;-) Är det allt? Japp :-) Jag vill även passa på att tipsa om Liberos medlemsklubb. Där finns massor av information om barn, produktprover och poängshop. Nu är det äntligen dags för en ny tävling här i bloggen, roligt tycker jag!


Graviditetsbok fyll i

Den här gången är det Libero som bidrar med sina produkter i vinst. Joanna Jag är en tjej på år som försöker leva normalt, utan att tänka så mycket på att jag är barnlös. Vissa dagar är jag hoppfull, andra. Sista veckan på året och vi välkomnar en ny graviditetsvecka, nämligen vecka 32.


Veckan efter jul och det är nu jag sagt sen i somras att vad som helst kan hända. Om förra veckan kändes stor genom att gå in i tredje och sista trimestern, känns denna om möjligt större. Vi lämnar 20-talet och fyller 30! De första veckorna känns så långt borta. Jag scrollade bland mina bilder i telefonen och hittade första hinten av en graviditet.


Det är gott med lite tårta efter att ha gjort en massa kriminella saker på jobbet uder natten tycker Mirjam. Sedan vaknade tvillingarna så hon kunde gosa lite med. Med fem tonåringar hemma kan det bli lite mycket ibland så Zafrina tog sig en tripp till Aurora Skies bibliotek där hon passade på att läsa en graviditetsbok. Känns som att hon kanske redan borde ha koll när man väntar sitt sjunde barn men det var ju ett tag sedan familjen hade ett småbarn. En gravid Vera sitter framför brasan i matsalen på kvällen och läser en graviditetsbok.


Dessa övningar i bäckenet nämns i varje kanadensisk och amerikansk graviditetsbok för att hjälpa till med inkontinens och för att främja en lättare födelse. I Japan såg jag ingenting om Kegels i någon av de manualer jag fick, eller berättade om dem av någon på kliniken. Alltså, jag ska inte tråka er eller så.


Men innan jag blir mig själv igen och kan må så där himla bra som jag gör nu för tiden, och njuta så där himla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg