torsdag 6 december 2018

Köpenhamn guide blogg

Med Ving kan du välja mellan över spännande storstäder. Välj själv när du ska resa och hur länge du ska vara borta. Hitta billigaste resan här. Boka dina Fast Track-biljetter online idag.


Jag ser inget fel i den kommentaren alls?

Såklart fattar alla att din guide är utifrån vad du gillar, men för oss som läser bloggen och kanske ska till kph så är det ju supernice att få flera perspektiv och tips. Det är därför jag öht går in och läser kommentarer till blogginlägg. Du hittar de flesta affärerna längs gatorna Strøget och Købmagergade. ALLT om köpenhamn sen! Hanna är år och har sin bas i Stockholm.


På bloggen delar hon med sig av sina dagar med stort fokus på hennes stil, hennes frukostar och framförallt hennes resor. Hanna jobbar heltid med bloggen , creative direction, fotografering och styling. En sprudlande promenadvänlig stad med vacker arkitektur, många gröna parker och alltid nära till vatten.

Här bubblar också restaurangscenen. Det som förr bara var hem åt röd pölse, smörrebröd och storstark är numer en gastrodestination av rang. Den gamla hamnen i Nyhavn är en turistmagnet. Köpenhamn är ett av svenskarnas absoluta favoritresmål.


My name is Flora and I’m years old. This is a blog about writing, illustration, vegetarian cooking, photography, high waisted jeans and feminism. But mostly it’s a blog about my life in Stockholm, Sweden. Malin Forsberg, 3 är den senaste i Vagabonds välberesta bloggarskara.


På bloggen A Copenhagen Story kommer hon att dela med sig av sina favoriter från staden. Den här guiden visar mina personliga favoriter i Dronningens by. Fler och fler restauranger serverar ekologiskt – såväl på tallriken som i glasen.


Och det poppar upp kaféer med vegetarisk inriktning och barer med färskpressad juice som specialitet i vart och vartannat gatuhörn. Den danska huvudstaden erbjuder högklassig shopping, snygga invånare, bra promenadstråk och genuina kvarter. Staden är som en blandning av Paris, Berlin och Stockholm, alltså sjukt bra.


Här kommer mina bästa tips till. Min stil är klassisk med en twist och om jag bara får välja ett plagg blir det en wrapklänning från Diane von Furstenberg.

I bloggen hittar du allt från outfitbilder och resetips till tankar om livet som tvåbarnsmamma. Danmark av Hitlers trupper. Du vet väl att min blogg har.


Innan min resa hade jag hört ordet hygge men inte förstått innebörden av det. Har ni hört det innan? Gör ett roligt och snabbt test här för att se hur bra koll du har på just hygge. Utöver dessa har de även två Bottle Shops med ett oändligt stort utbud av välsmakande öler att köpa med hem. Kika in på deras hemsida mikkeller.


Men måste nog säga att jag föredrog läget på Skt Anne. Så himla gott är det verkligen. Goda drinkar, helt okej priser och fantastisk mat. Jag har bloggen guide -to-copenhagen. Sidan är både på svenska och engelska, så det är lätt rätt att hitta där.


Men vill gärna tipsa om några ställen som jag gillar extra mycket, om du inte orkar kolla igenom sidan själv: – Nordisk Brødhus på Nørrebro. Ta del av de hetaste trenderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg