onsdag 7 september 2016

Bra skräckfilmer

Netflix du inte får missa. Uppdraget visar sig vara svårare än vad de väntat sig. Med: Gregory Peck, Lee Remick, Harvey Stephens m. Det här är de skräckfilmer med högst betyg enligt. Hitta nya och gamla favoriter bland skräckfilmer. Vi har skickat ett mail till dig med en länk du måste klicka på för att verifiera ditt konto.


Bra skräckfilmer

Skräckfilmer - vågar du vara med? Det finns inget bättre än en bra skräckfilm som får dig att trycka djupt ner i soffhörnan och bita på naglarna. Det som är så bra med en bra skräckfilm är att absorberas av filmen, och att uppleva ångest, rädsla och shock, utan att sätta dig själv i fara. Om du inte gillar skräckfilm dock, kan vi istället rekommendera high school-filmer se i helgen!


Ovanligt bra skådespelare för denna typ av film (där det inte är helt självklart vem som överlever) och ruggiga situationer lyfter den här högt i jämförelse med andra ”Alien”-kopior. Jag tycker nämligen om allt från övernaturliga rysare till klassiska skräckfilmer om mördare och allt som finns där emellan. Vad passar då bättre än en lista med klassiska skräckfilmer som fixar Halloween-stämningen? Den gedigna samlingen innehåller både nya och gamla skräckfilmer som alla har en sak gemensamt – de är sjukt läskiga!


Bra skräckfilmer

Så varför inte boka in ett skräckfilmsmarathon i helgen? Men förbered dig på en hel del sömnlösa nätter framöver. Däremot kunde jag kolla på många skräckfilmer utan att bli alls lika skrämd.


Fast jag är ju lite som jag är också, så ni bör kanske inte använda mig som exempel. Dina ungar tjatar kanske på er och kan inte fatta varför ni inte hyr skräckfilmer utan bara en massa äventyrsdravel och tecknat. Grundaren Rudolf Wall lär ha satt dit den med tanken att Dagens.


Besatt handlar om den tyska kvinnan Anneliese Michel, som år gammal hävdade att hon var besatt av demoner som måste drivas ur henne. Det finns många sanningsbaserade skräckfilmer att göra på temat exorcism. Bloggare brukar vara bra på att lägga upp listor om både det ena och det andra.


Självklart kan jag inte vara sämre! Idén föddes när jag såg Jaume Collet-Serras Orphan (som jag tyckte var så där) och började fundera på vad det faktiskt finns för bra filmer på temat onda barn. Hejsan jag och mig kompis har tänkt att se en skräckfilm ikväll och varje skräckfilm vi har sätt hitills har varit jätte dåliga. Vet någon en riktigt bra och. Välkommen till amelia.


Låna läst och älskad – amelia känner den svenska kvinnan, bättre än någon annan. Hon som vill hinna allt, ha koll på trender och nyheter inom hälsa, skönhet, sex, relationer och karriär. Som vill bli inspirerad till en enklare vardag och roligare ledighet. Hur bra koll har du på skräckfilmer ? Har du koll på vem som blir besatt av vad? Vilken film producerades när och av vem?


Gör Kvällspostens skräckfilmstest nu! American Psycho, Scream och Saw – är några av filmerna som har inspirerat personer till att begå hemska brott i verkligheten. Om du vill läsa om skräckfilmerna som inspirerade till brutala mord kan du göra det här.


Bra skräckfilmer

Du kanske också vill läsa sjuka fakta om seriemördare? Då kan du göra det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg