måndag 5 september 2016

Digital språk grammatik

Digitala spåret är för dig som läser sfi - svenska för invandrare. Här finns övningar och länkar till språksidor på Internet. Förklaringar och övningar. A tillbaka till B tillbaka till C tillbaka till D: 1. Vilka ord är substantiv?


Digital språk grammatik

Träna grammatik på webben. Det är lättare att lära sig ett språk om man får använda flera olika inlärningsmetoder. Med det nya, webbaserade läromedlet Form i fokus A digital kan man öva och förbättra sina kunskaper i svensk grammatik på ett varierat och utmanande sätt.


De bästa resurserna på digitalasparet. Den här sidan hjälper dig att hitta webbsidor, där du kan studera och träna. När jag började studera på SFI läste jag mycket och översatte från Lexin till mitt språk. Jag tittar ofta på TV och kollar undertext.


Jag lyssnar på radio när jag åker på bil. Ibland läser jag en bok som är lätt svenska om jag har fritid. Mina kompisar och jag går sällan till språk café. Svenska Akademiens grammatik (SAG).


Här ges en utförlig beskrivning av svenska språket i tal och skrift med tonvikt på de gemensamma dragen och med hjälp av en huvudsakligen traditionell begreppsapparat och terminologi. Vi har fortfarande ofullständig kunskap om hur faktorer som t. Barn och digitala medier. Skicka med e-post BlogThis! Sfi-portalen med extra övningar och test.


Digital språk grammatik

Mål webb-övningar Mål 2. Grammatik är regler för hur man använder orden och tecknen i ett språk på ett korrekt sätt. Du använder grammatik för att kunna förstå skriven och muntlig kommunikation och för att kunna få över en korrekt kommunikation till en annan person, så att han förstår den. Det gör det lättare att förstå bakgrunden till de svårigheter elever med olika modersmål har.


I den digitala delen kan eleven träna vidare på egen hand – på en dator, surfplatta eller mobiltelefon – i sin egen takt. Målgrammatiken finns nu som digitalbok för flera språk. Alla texter är inlästa så att man kan läsa och lyssna samtidigt. Med de interaktiva övningarna finns det möjlighet att träna extra på ordbildning, hörförståelse och grammatik. Läs mer om grammatik här.


Här kan du som lyssnare ställa dina frågor om språk. Om du talar ett annat språk gör du så här: 1. Kolla först om någon i klassen har gjort en lista på ditt språk. Kanske kan ni göra en lista tillsammans.


Den grammatiska vetenskapen lägger fram olika regler för hur ett språk ser ut (särspråklig grammatik ) och teorier om hur grammatiska system fungerar (allmän grammatik ). Grammatik är en del av lingvistiken, språklära i vidare bemärkelse. Kursen är gjord för dig, som vill hjälpa ditt barn att få en väldigt bra start i livet vad det gäller dessa saker. Detta är en kurs om själva grunderna i svenska språket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg