fredag 10 maj 2019

Känner mig ledsen och trött

Idag känner jag ingenting annat än tomhet, har aldrig haft den här känslan förut. Kan inte sätta fingret på vad som är fel. Jag har en fin pojkvän, jag har fast jobb, bostad och ok inkomst och hela framtiden framför mig. Men hela dagen har jag gått och känt mig ledsen och förvirrad. Som om något saknas i mitt liv.


Saknar glöd och driftighet, känner mig ledsen.

Från att ha varit en lycklig mamma känner jag mig nu bara ledsen och mentalt trött. Jag kommer aldrig ut, kan inte delta i någon föräldragrupp, hinner inte sköta hushållet, hinner inte med min hygien, har gått upp i vikt och fått fysiska åkommor. Du är här: FamiljeLiv. En Varför känner jag mig så TOM, LEDSEN och TRÖTT ? Gjensidige - Väl förberedd.


Du kanske är en av dem som har svårt att se ljuset. Det känns som att allt är deppigt, tråkigt och inte har en mening. Men inne i mig känns det tomt.


Jag kan glädjas kortsiktigt genom att t ex köpa saker, filmer, böcker och datorprylar - men jag tröttnar snabbt och så kommer ångesten igen.

Jag vet inte vad jag ska göra, och vad det är för fel på mig ? Jag brukade ha ett gott självförtroende, men nu känner jag mig räd ängslig, ledsen och trött. De sånt fokus på anhörig skåpet vad hände med arbeta med mig som person mina starka positiva sidor. Jag är så ledsen och rådvill behöver hjälp och stöd. Jag har blivit slagen och utnyttjad av min EX man och han har inte talat med mig sen dess.


Det är så hemskt och jag sov bort halva dan idag. Ibland kan man ha symtom från båda listorna samtidigt, alltså känna sig både uppvarvad och deprimerad. Till exempel kan man känna sig deprimerad och samtidigt ha en massa tankar som snurrar i huvudet, eller vara uppvarvad men ändå känna sig ledsen och nedstämd. Många som har bipolär sjukdom mår väldigt dåligt av det.


Jag skriver inte i din tråd men läser ibland. Jag blir trött och känner mig frustrerad när jag läser. Jag levde i en relation med en man som jag verkligen var kär i och älskade. Efter ett par år märktes det att han var trasig.


Har alltid strumpor och fårskinnstofflor på mig. TV med de handsbeklädda händerna under filten. När man känner sig ledsen och trött. Jag ger och ger och ger men får inget tillbaka, de som betyder mest för mig är också de som kan såra mig mest,. Men som tur är startar jullovet idag!


Jag har grova humörsvängningar och vet inte hur jag ska hantera det.

Jag börjar gråta hela tiden och är väldigt lättirriterad och jag får ångest. Jag känner mig ensam,arg och ledsen hela tiden. Jag vet att det är fel att känna så här. Känner även att jag får skylla mig själv.


Jag hittade denna sida pga en vän som tycker att jag behöver hjälp och att få prata av mig. Det låter kanske löjligt men faktiskt orka gå ut och och fixa med blomlådorna och försöka göra fint på balkongen betyder en hel del för mig. Därför blir jag på riktigt ledsen när det skiter sig. Igår kväll upptäckte jag flera trådar som påminner om spindelnät men är fluffigare på ett sätt i blomlådan med pelargoner. Du kan ha fått en depression om du känner dig nedstäm trött och orkeslös under en längre perio och har tappat lusten även till sådant som du brukar tycka om att göra.


Då kan du behöva hjälp för att må bättre. De allra flesta blir bättre redan efter några veckor med rätt behandling. Och kan explodera för minsta lilla och bli jättearg. När jag lugnat ner mig , vilket kan vara 5-minuter senare, får jag sådan ångest och blir så ledsen på mig själv för att jag just varit så arg och tycker synd om min familj.


Jessie, du vet att jag var ganska rak i början mot dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg