måndag 27 maj 2019

Thaisten deo

Billigare än rekommenderat pris! Handla hälsokost, skönhetsvård och mycket mer hos oss på Svensk Hälsokost. Fynda dina favoriter eller prova någonting nytt, alltid till ett grymt pris online! Det är en ”sten” som består av mineralsaltet alun och den är helt fri från kemikalier och uttorkande ämnen.


Alun absorberas inte av huden och det täpper inte heller till porerna så den är väldigt mild för huden.

För automatisk leverans av den här produkten välj intervall nedan och tryck på köpknappen. Du får varan levererad omgående och sedan samma. Innehåller inga ingredienser som blockerar porerna och torkar på nolltid! Ett traditionellt alternativ till ”vanliga” deodoranter, alundeo går ofta under namnet Thai- deo eller Thai-sten i handeln men många upplever det som lite svårt att aplicera deostenen och därför finns den nu i sprayform, pumpspray utan drivgas. En deodorant i rollonflaska med doft av lavendel.


Deodoranten innehåller helt naturligt svetthämmande kaliumalun. Det är ett mineralsalt (känd som thaisten ) som tar hand om de luktframkallande bakterierna, utan att täppa täppa till porerna. Deon är helt utan aluminiumclori alkohol och parabener.

Deodorantsten som på ett effektivt sätt tar hand om de luktframkallande bakterierna utan att täppa till porerna och hindra kroppens egna andning. Deo -stenen Thai innehåller varken aluminiumklori oljor, parfymer, emulgerings-medel eller annat som kan proppa igen porerna, fläcka ner kläder eller irritera huden. Thai-deodoranterna består huvudsakligen av mineralsaltet kalium-alun (Potassium alum), som på ett mycket effektivt sätt tar hand om de luktframkallande bakterierna.


Vilken är den bästa deodoranten? Jag har slutat med deodorant! Behöver hjälp med att hitta en bra och effektiv deo mot svettlukt. Misstänker att det lär behövas under en intensiv bröllopsdag.


Letar du efter en ny deodorant? Se vårt breda sortiment av populära deodoranter. Jag använder det nu och är supernöjd. Dock ser alun ut att innehålla aluminium om man ser till formeln,.


Ingen vill lukta illa och känna sig ofräsch. Ett liv utan deo skulle vara oerhört främmande för mig, som svettas rätt mycket. De deos som håller en torr innehåller aluminium, som drar ihop porerna och hindrar svettkörtlarna från att göra sitt jobb.


Tack till Anki för ditt tips i en kommentar idag. Skippa deo i förpackning. Finns massa olika deos att testa istället.

Antingen en ” thaisten ” som fungerar jättebra, eller en deo i fastform eller pulverform från lush. Det går även attt göra deo själv med hjälp av olika oljor, bakpulver och majstärkelse. Alla dessa fungera bra – man måste bara hitta det som passar en själv.


Det enda positiva med Deo Pure Natural är att produkten inte kliar, å andra sidan så förhindrar den inte att jag luktar svett. Tyvärr är Deo Pure Natural inte en produkt som jag kan lita på och ärligt talat så märker jag ingen skillnad på om jag använder produkten eller ej. Apoteket har faktiskt en ok deo , som tidigare var i glasflaska men nu är i plast (om man säger så förstår de vilken man menar). Kanske lite för stark, men provlukta, för den är effektiv. Jag tror det är jätteviktigt att börja använda deo när svettlukten kommer.


Helt OT, men jag ställer frågan ändå: vet någon om det finns nå. Kraven på en deo är många: Den ska hindra svettlukten att tränga igenom - även efter en stressig dag på jobbet eller en språngmarsch till bussen. Den ska helst inte ta för lång tid att torka och inte ge fläckar på kläderna. Deo är svårast att hitta smått, minsta jag använder är tömd försvarets hudsalva-rör fyllt med smält deostick.


Som general purpose hudkräm använder jag småförpackningar med sheasmör från l’occitane, perfekt till fötter och händer. För ungefär ett halvår sedan diagnosticerades mina långvariga och problematiska eksem som kontakteksem genom ett lapptest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg