torsdag 17 november 2016

Aprilskämt till pojkvän

Hahaha vad var det där för hemska aprilskämt xd Jag har ifs gjort ett värre till mig förra pojkvän. Bad min kompis ringa upp honom och säga att jag brutit handleden och låg på sjukhus med en sån där man andas i. Så han blev jätteledsen och ringde min pappa och sa det. Alla blev jätteoroliga och pappa hade börjat köra till sjukhuset.


Jag älskar ju april-skämt men det är svårt att lura mig för jag är på helspänn hela dagen. Men jag lurar ändå andra, trots att mitt pokerface inte är det bästa.

Mitt bästa aprilskämt är att skicka sms till en vän och säga att någon Björn har ringt till mig men hamnat fel och egentligen söker vännen. Så skickar jag med numret till Ölandsdjurpark så får de kolla upp numret själva, antingen genom någon nummerupplysning eller i bästa fall ringa dit. Detta var inget Aprilskämt och var inte menat att bli ett men jag lyckades så bra att jag skrattar när jag tänker på det än i dag. Min mamma fyllde år och hade kalas men jag mådde dålogt så vi stannade hemma. Min pappa tog och skickade mms till mig med bilder på allt det goda, kakor och tårtorna.


Men sen började folk hitta på och luras andra dagar med. Och snart visste ingen vad som var sant eller falskt. Vän ställdes mot vän på grund av rena lögner.

Till slut insåg vi att det inte var okej att luras längre, och den Första April har sedan dess varit dagen då vi påminner varandra om vikten av att tala sanning. Jag hade helt glömt bort att det är första april idag. Jag kom på det när jag var jag satt på tåget och försökte komma på något bra att lura Elisabeth med. Man vill ju inte att det ska vara elakt, men ändå roligt.


Här är tjejen som försökte lura sin pojkvän på april – men som själv inte fattade att hon gick på en total blåsning. Hayleigh McBay messade sin kille och sa att hon ville göra slut. Då fick hon ett svar som hon inte hade räknat med. Josefins ex- pojkvän – som dömdes efter att ha misshandlat henne – är en känd skådespelare.


Han har medverkat i många svenska kända filmer och teateruppsättningar. Under måndagen stod det klart att Dramaten ställer in föreställningar där mannen medverkar. Hon blev år gammal. När jag insåg att jag gått på mitt eget aprilskämt tänkte jag bara vad dum jag är, skrattar Sofia. Fick en förfrågan av en härlig läsare som gärna vill lura sin pojkvän nu den 1a April.


Hennes pojkvän har också skrattat gott åt Sofias miss. Men det gick inte riktigt som hon tänkt sig. Han svarade nämligen att han höll me och skönt att du tog upp det först.


Ska man skratta eller gråta?

Tack för tips, Johanna! Det handlar inte om hur allvarligt brottet är, du har oavsett vad rätt till att bli frigiven i förti t. Jag är fotograf, författare och frilansskribent. Tysklan men dessvärre har två av mina kollegor hoppat av. Färja till Gränna - mer än bara ett aprilskämt ? Det tyckte läsare som hörde av sig till Jnytt och som önskade ha mer båttrafik i södra Vättern.


Jnytt tog därför aprilskämtet på allvar och undersökte: är det möjligt med utökad trafik? Blås skiten ur din polare med en busringning från Busring. Välj en busringning från listan nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg