torsdag 17 november 2016

Stickbeskrivning blöjbyxor

Välkommen till FRAYAs garnuniversum. Platsen där alla våra garnprojekt blir genialiska. Näst på tur är att välja garn.


För att sticka blöjbyxor behöver garnet vara obehandla, det får alltså inte vara ett superwash-garn. Väljer du ett ofärgat obehandlat garn av fårull så finns stor chans att det har kvar mycket av sitt ursprungliga ullfett, lanolin, och måste då inte kuras innan första användning. Handstickade blöjbyxor mönsterblad. Ullgarnet är helt obehandlat.


Det är 2-trådigt (stickor nr och 5). Av detta mjuka ullgarn kan du självfallet även sticka t ex strumpor och vantar. De andas, håller värmen när det är kallt och släpper ut värmen när det är varmt.


Stickbeskrivning blöjbyxor

Här hittar du mer än 120. Till tygblöjorna har jag stickat egna ullbyxor som man har utanpå själva bomullstyget. Men man får in snitsen med lite träning. Efter lanolinisering av ullen så ska det hålla vätan inne i blöjan!


Fick tips av Kalamajt att Ottobre har ett gratis mönster på stickade blöjbyxor som hon gillar så jag testade det mönstret. Stickmönster - Blöjbyxa. Det var enkelt att sticka och gick snabbt, trots nyfödd så har jag hunnit med två par blöjbyxor. Jag använde tygblöjor till min lilla tjej och blöjbyxor i ull var överlägset bäst utanpå blöjan.


Varmt och skönt och aldrig vått. Recept på nätta och enkla blöjbyxor av ull Att sticka är roligt, och enkla men sofistikerade blöjbyxor liknande de på bilderna kan du göra utifrån följande recept : Mät ditt barn där det är som bredast över höfterna med blöja på. Toppen när man inte vet hur mycket garn som kommer att gå åt eller finns.


Flossagarnet är ett otvinnat ullgarn, som är mjukt och bra på att suga upp fukt. Passar utmärkt till ullblöjbyxor Vikt ca. Hjälp med stickbeskrivning (hålvarv) önskas! Jättetack, å grymt snygga blöjbyxor du hade stickat, vad är det för garn i dem? Nedan följer beskrivningen citerad ur boken, stickor och garn är det som nämns i boken.


Jag vet inte vad Baby Z är för garn och om det finns att få tag i idag. Sandnes Garn, Sverige skänker garn till att sticka hjärtefiltar. Filtarna ska vidare och värma nyfödda babysar i Etiopien.


Vi har både fina och praktiska stickmönster till baby. Med dessa stickmönster kan du sticka dina egna babykläder i mjuka behagliga garner. Ekologiska giftfria ullkläder damkläder, herrkläder, gravi ammande och bärjacka hittar du i KoKoBello - ekologiskt giftfritt hållbart för hela familjen! We use cookies to enhance your experience while using our website.


If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your. Omlottröja i 1 slätstickad ekologisk bomull. Tröjan har lång ärm och en omlotthals som gör den lätt att dra över huvudet.


Finns i färgen naturvit. För en vecka sen, och en dag, om man ska vara exakt, var det en väldigt spännande morgon. Spännande på ett sådant sätt som jag faktiskt inte tror jag upplevt. Om vi tar blöjbyxan som exempel: jag följde en stickbeskrivning som jag kan länka till senare när jag inte skriver på spionmaskinen, det var en beskrivning i text och ett diagram som visar hur man kommer sticka arbetet. Jag ligger i sängen med John och orkar inte riktigt leta upp beskrivningen med plattan, men jag minns nog det mesta.


Stickbeskrivning blöjbyxor

Orginalmönstret är till en baby stickad på stickor nr garnåtgång gr. Sockan går alldeles utmärkt att sticka till större barn och i tjockare garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg