torsdag 3 november 2016

Hur många eurobonus poäng kostar en resa

Vi förhandlar så att du slipper. Varje resa är början på en ny resa för dig som är EuroBonus -medlem. Flyg och tjäna poäng som du använder för nya flygningar. Se hur många poäng en resa kostar och hur många poäng den ger, oavsett var i världen du flyger.


Du kan använda intjänade poäng för nya flygresor och hotellnätter, eller för att uppgradera din flygresa.

Du kan också välja bland produkter och presentkort i EuroBonus Shop och handla för poäng i utvalda webbutiker. Välj en kategori eller någon av våra partner nedan och upptäck hur du kan börja använda dina poäng. När du bokar din resa tillkommer kostnader för avgifter och flygskatter.


Dessa kan inte betalas med poäng. Resorna är räknade på tur och retur). Du kan då fritt välja en flytning mellan Stockholm och London, utan att det kostar några fler poäng. Observera att maximal tid för mellanlandning är h.

Vetenskapen kring hur många mellanlandningar man får göra kallas routing. Här finns ett foruminlägg med exempel som förklarar mer. Detta kostade dock 180. Flyg till San Francisco eller Los Angeles så får du relativt långa Atlanten-flygningar och hinner uppleva allt ombord ordentligt.


Star Alliance Award med eurobonus , hur många. Var kan jag se de resor som jag har tjänat poäng på? Hur blir jag EuroBonus -medlem? Måste jag resa för mina poäng innan de går ut? Kostar det något att bli EuroBonus -medlem?


Hur registrerar jag saknade EuroBonus - poäng ? Hur uppdaterar jag min profil om jag har ändrat mitt namn? Hur man tjänar poäng Det är lätt att tjäna EuroBonus - poäng som du kan använda för bonusresor och andra förmåner. Vi får betalt av reseföretagen. Antingen via annonser eller när du klickar och bokar en resa. För dig som resenär kostar det ingenting att använda Reseguiden och vi lägger aldrig på några avgifter.


Det antal poäng man får är i princip knutet till hur mycket flygningen kostar.

Poängen kan användas till bonusresor där man byter in ett visst antal poäng mot en resa. Går det sen att se på något liknande sätt hur många EuroBonus - poäng resan kostar (för det är väl bara priset i United Miles som visas där?), eller måste man ringa SAS för det? Det blir ju väldigt svårt att leta sig fram till en så bra resa för poängen som möjligt om man först ska leta fram en massa alternativ, och sen ringa och få poängprisuppgifter på alla från kundtjänst? Men, när man köper mindre belopp, blir rabatten mindre även den och hela poängen med kampanjen försvinner.


En situation som kan göra erbjudandet väldigt lönsamt är om du har ett SAS EuroBonus American Express Platinum-kort och har tjänat in en Companion Ticket men saknar poäng för att beställa resan innan voucher löper ut. Eurobonus skiljer mellan bas- och extrapoäng. Med SAS Business mellan 140K - 290K beroende på om man hittar best price eller tar best availability.


Tänkte boka en resa men vill veta vad det kostar i poäng först. Nån som har en bild eller fungerande länk? Eller vet vad Stockholm-Honolulu kostar i ekonomi, affär och first?


Tacksam för svar och ber om ursäkt om jag postar i fel tråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg