fredag 15 juni 2018

Själsfrände betyder

Man anar en själsfrände och läser med ständigt ökad glädje. Jag vet inte om det är för att jag idealiserar honom när jag inte kan få honom eller om det är för att han var min själsfrände och jag lät honom försvinna. Horder av ridande tonårstjejer i Sverige hade fått en själsfrände som vann tävlingar. Vad betyder egentligen ” själsfrände ”? Jag undrar även om min själsfrände och jag levt tidigare liv tillsammans?


KÄRLEKSFULLA KRAMAR MONIKA Benny svarar: – När man möter sin själsfrände har man levt med den i sina tidigare liv, för man föddes samtidigt själsligen.

Din själsfrände är den totala spegelbilden av dig själv. Exempel på hur själsfrände används i svenska tidningar. På Instagram visar hon upp en enorm diamant på fingret och skriver att hon har sagt ja till sin själsfrände och att torsdagen var den lyckligaste dagen i hennes liv. Allt följdriktigt av en kandidat som funnit en själsfrände i Moskva.


Om skillnaden mellan en själsfrände , tvillingsjäl eller karmisk relation, läs mer här. Workshop i att lära sig att hitta sin själsfrände. Under denna kurs får du veta mera om själsfränder och om hur du själv kan göra för att attrahera in din själsfrände i ditt liv.


Det betyder inte att vi gör den älskade till föremål för idoldyrkan eller att vi försöker göra honom bättre än i verkligheten. När vi möter vår själsfrände älskar vi hela människan och ur denna mycket djupa kärlek till dig spirar en förståelse som du aldrig kommer att finna hos någon annan.

Inga kärleksrelationer kommer i närheten av den du har med din riktiga själsfrände. Du känner dig så himla bekväm och trygg, och det finns inte ett enda tvivel om att det här är människan du vill dela resten av ditt liv med. Har du frågor erbjuder jag vägledande samtal om tvillingsjälar och själsfränder och andra själsliga relationer.


I en telefonsittning med mig så kan jag känna in din situation, din relation och svara på frågor kring själsfrände och tvillingsjälsmöten och vägleda dig rätt. Soulmates, eller själsfränder som det oftast kallas för, är ett begrepp som de flesta av oss antagligen har hört tidigare. En själsfrände en person som är speciellt utvald för att passa just dig. Den som träffat sin själsfrände vet att något fantastiskt inträffat.


Trots att kärleken mellan själsfränder alltid är ömsesidig kan mötet också vara störande, till och med skapa rädsla. Det är inte alltid som själsfränden liknar idealbilden. Men sama gäller personen från ens själsgrupp. Deta är personer man genast känner igen. Och man älskar högt, men om man träffar en av dom i deta livet eller flera så betyder de inte att de är ens själsfränder i deta livet.


Själsfrände ser jag som en person man har beslutat att man ska göra något med i deta livet. Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Vi har samlat många år av kunskap och publicerar nu detta för alla att ta del av. Resultat: Ju fler ja-svar du har desto troligare är det att du träffat din själsfrände.


Har du fler nej- än ja- svar kan du öka dina chanser att möta en själsfrände genom att läsa råden på uppslaget innan. I dagens inlägg tänkte jag att vi ska titta lite på begreppet själsfrände och vad det egentligen betyder.

Det har skett en romantisering av begreppet själsfrände och detta blandas lätt samman med begreppet livspartner. Många längtar så otroligt mycket efter att hitta sin själsfrände. Betyder det då att Gud är både feminint och maskulint? När jag sedan av nyfikenhet slår upp namnet Eva står det: Eva är ett kvinnonamn med innebörden (det hebreiska ordet) chawa, som betecknar den bibliska urmodern, livgivaren.


Ordet är inte ett namn utan betyder helt enkelt att ge liv dvs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg