fredag 12 april 2019

Tack alla kollegor

Allt gott på vägen önskar jag er och allt gott önskar jag faktiskt också mig själv! Ni är morgondagens hjältar. J tack för alla olika dialekter vi pratat på genom dessa år.


Minns lilla personalfesten i Marieberg. Den går inte av för hackor.

När det nu är dags för mig att gå vidare mot nya utmaningar önskar jag alla er läsare att ni ska mötas av en sådan värme på era arbetsplatser som jag beskriver i början av denna ledare. Tack alla kära kollegor. För deras hjälp när du varit förvirrad.


På den här bloggen kan du följa några av de kollegor som tagit steget och åkt iväg! För tre år sedan började jag på min förskola och redan från dag ett har jag trivts jätte bra så det är med sorg och glädje jag gick hem idag för att börja ett nytt kapitell i mitt liv. Klart kommer jag hälsa på,räkna med det alla där ute.


Jag kommer också att komma ihåg resan till Ålan båtturen med Engelbrekt på Siljan, ”Stinky” som stod i fikarummet på Storgatan, när vi lurade Korsgren på Bosses Pianobar och självklart Jonas alla , i vissa fall väldigt förvirrade, visdomsord.

Nu, när det börjar bli dags för mig att säga mitt hejdå, är det också hög till att göra ett inlägg om alla andra. Det här blir mitt sista personliga inlägg. Under de tre år som jag arbetat med 1har jag jobbat med över personer, alla med någon form av roll och något form av ansvar i organisationen.


Du behöver bara säga åh så jag kommer att sakna er alla - tack för allt god gemenskap och all vänlighet eller något sådant. Jag vill tacka alla mina kollegor inom pressen som har stöttat oss den här veckan, sa Acosta och avslutade: – Åter till arbetet! En rad stora mediebolag slöt upp bakom CNN i kritiken mot Vita huset, däribland ärkerivalen Fox News.


Pressfriheten hotas av Vita husets agerande, menade flera. Hjärtligt tack för all uppvaktning på min födelsedag! Vi tackar för grattis och stämning god! Ni gav oss alla en minnesrik dag med glädje och känslor av alla dess slag!


Nu går jag min (egen) väg. Du får dessa frågor varje dag innan du går hem och vet att din kollega verkligen är intresserad av svaret. Du vet att du alltid har någon som stöttar, inspirerar och jobbar tillsammans med dig på alla nya projekt. Och när du får en ny vision vill du direkt dela den med din kollega.


För att ni alltid varit ett team.

När vi kollegor ses så är det verkligen högt i tak vad gäller samtalsämnen, och inte så många artighetsfraser om väder och vind. Här blandas skratt och skoj men ämnen som döden, ångest och relationer. Förbättra relationen med kollegorna. Om en kollega ger dig feedback, hjälper dig med att lösa ett problem eller kommer bra ett förslag kring någonting som du arbetar med – se till att uttrycka din tacksamhet.


Svara inte ”stort tack ” på alla mail som kommer, men vänd dig till kollegan och tacka. En speleman och glädjespridare har lämnat oss. Man kan höra hur det blåser sorgevindar i träa i dag. Linda Bengtzing saknar sin kollega : Ett oändligt trist besked denna morgon. Jag lirar ALLTID dina låtar på gig.


Dessa kollegor gjorde min dag, jag kände hur härligt det är när man känner sig välkommen. Vi fokuserar ofta på det negativa i vardagen, vi behöver se de små positiva sakerna på jobbet. Ett vänligt ”Hej, kan jag hjälpa dig? Alla tankar till din familj.


I detta fall betydde det så mycket för mig. Så tack till alla er som kämpar. Här är några exempel tack brev för att skicka eller maila till en kollega. Prov tackar brev att skicka till en kollega. Vår process nådde en stillestånd när vi kämpade med utbudskedjan.


Fråga: Två kollegor ska gå i pension. De ska få blommor med kort på. Tycker att tack för den här tiden låter för kort. Jag önskar få ett bra tips om vad man kan skriva på kortet.


Jag hoppas att alla dina önskningar går i uppfyllelse. Används när tidigare kollegor önskar någon lycka till med ett nytt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg