måndag 11 november 2019

Roliga latinska citat

Här kommer det att finnas några av dem. Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig. Det finns otroligt många olika latinska citat – faktiskt så många att denna lista hade kunnat vara gånger så lång.


Jag hoppas dock fortfarande att du kan använda dessa citat till något.

Skulle det hända att du har ett citat på latin som du inte kan hitta här så ska du inte hålla tillbaka. Ta tag i tangentbordet och skriv in. Latinska citat innehåller massor av visdom! Vi vill därför rekommendera dig att du läser igenom dessa och ser till att du lär dig något ifrån dem. Tipsa gärna dina vänner om dessa latinska citat så att de också kan ta del av all visdom.


Ta chansen och lär dig lite latinska fraser. Hårnätet är under trädet. Nansice mea peniaculum, si placet!

Ge mig moppen, är du snäll! När man tar en titt på dessa latinska ordspråk så ser man verkligen hur mycket kloka saker som har sagts genom åren. Det finns alltså en hel del kunskap, tankesätt, och visdom man kan ta till sig från latinska ordspråk. Citat i sig själva kan ha olika betydelser, de är vad vi själva gör dem till. Kända citat kommer aldrig att bli ett utdött mode, eftersom de har så mycket att säga med så få ord.


Om du anser att det saknas ett eller flera kända citat på den här listan är du välkommen att skicka dem till mig. Citat kan vara korta och långa, men oavsett vad så beskriver de en sanning för oss som vi normalt inte klarar av att själva se. Det finns många olika citat : roliga , dumma, kloka, söta, märkvärdiga osv. Lyckligtvis nog är det bara de mer betydelsefulla, roliga och märkvärdiga citaten som överlever genom tiderna.


Kloka citat ska få en att tänka över sina handlingar, livet och de beslut som man har tagit och kommer att ta framöver. Kloka citat ger oss nödvändig kunskap och erfarenhet för att tänka annorlunda och fatta bättre beslut som kommer att gynna dig och din umgängeskrets. Det ska inte särskilt mycket till för att vända om ens liv helt.


Du kan hitta både latinska och svenska, även roliga och kända sådana. Det kommer även finnas möjlighet att hitta citat. En sann vän är en sällsynt fågel.


För fler ordspråk och citat gå in på ordsprak. Här hittar du vår samling av svenska citat.

Några av dem är klassiker som alla känner igen, medan vissa är svenska citat som är lite mer okända. Oavsett så hoppas vi att du hittar citat som du tycker om! Du får gärna tipsa dina nära och kära om dessa svenska citat ! Vi tror att även de kommer hitta några guldkorn här.


Det sägs ofta många roliga saker, och därför har vi samlat en stor lista på roliga citat. Vi har alltid användning av roliga citat , och därför kan det vara bra att memorera några utantill. När jag sa att jag hade två saker som varit till hjälp i min karriär, menade jag min hjärna och min ödmjukhet! Madonna Om jag inte höll på med det här så skulle jag antagligen vara en deprimerad liten människa.


Många kloka latinska citat. Britney Spears Kära Örebroare! Den som är lycklig hemma bör stanna hemma. Naturen har gett människan en tunga, men två öron, för att vi ska höra dubbelt så mycket som vi säger. Ty det angår också dig när det brinner i grannens vägg.


Droppen urholkar stenen. Roliga ordspråk och citat Ordspråk och citat lockar ofta till skratt. Här har vi samlat några av våra favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg