torsdag 14 november 2019

Saker som börjar på bokstaven i

Ord och uttryck på svenska språket som börjar med bokstaven I. Lär dig nya svenska ord. Klicka på ordet för att se dess exakta definition. Julklappar som börjar på bokstaven E. Se hur många saker jag lyckas med dessa timmar #128513; #127996; Med inspiration från Jessica Pamlin blev min K-dag (mat challenge) väldigt rolig.


Hitta saker i tidningar på speciell bokstäver.

Gå på bokstavsjakt i rummet och samla saker på en viss bokstav. Jobba med ordbilder, t ex barnens namn. Gör lappar så får barnet ställa sig upp när de ser sitt namn.


Efternamn fungerar också. Låt barnet matcha bild med text med bara text. Ord termer och uttryck som börjar på I. En massa nyttiga, användbara praktiska ord.


Nyttiga ord att använda för att imponera.

Min son går i Svenska Skolan här i San Diego och idag ska han ta med sig saker som börjar på bokstaven C. Engelska och svengelska. Ord på Svenska som börjar på y - Synonymer. Maskeraddräkter på Bokstav A Att välja att ha en maskeradfest eller en maskeraddräkt på bokstav A öppnar upp för oändligt med möjligheter.


Jag känner mig så otroligt segtänkt, eller så finns. Tillbaka till forumet. Analfabet var ju bäst förslag. Gå som något som börjar på någon annan bokstav.


Jag har kommit på : citron CD cykel (mindre lätt att ta med sig) clown Gah! Denna sidan visar julklappar som börjar på bokstaven Y. Det står still i skallen! Rita en person som kommunicerar och använder ett ord som börjar på bokstaven C. Hitta fem saker inne eller ute vars namn börjar på bokstaven C. Skriv ner vilka dessa saker är. Detta är ett skrivtecken och namn på lju som används i kommunikation mellan människor. Precis som i boken Sagoskogen så får eleverna när de börjar skolan rita en gemensam skog på ett stort spännpapper.


Eleverna får information om att det kommit ett brev till klassen och att de har fått en uppgift att då måla skogen.

O så otroligt mycket mera på denna bokstaven ä, en av mina favoriter är ju Älvan så liten o skör men så vacker, änglarna med symboler som betyder olika saker för oss alla, ämnar är ett sådan ord som messt är i svår läsen tex politik o annat ämne. Behöver du korsordshjälp? Denna gång är det bara treor på min skola som är inbjudna och temat är bokstaven K som första bokstaven i skolans namn.


Jag behöver då klä mig efter gällande klädregler och klä ut mig till något som börjar på K. Man får också träna på att särskilja bokstaven bland andra bokstäver i alfabetet, och sist av allt ser man vart i alfabetet bokstaven kommer. Hjälp mig att hitta positiva gärna beskrivande ord som börjar på bokstaven A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg