fredag 1 november 2019

Ryska efternamn

Artiklar i kategorin Ryska efternamn Följande sidor (av totalt 36) finns i denna kategori. Flera ryska efternamn slutar med -ov, -ev, -in, eller, -ova, -eva, -ina hos kvinnor. Dessa ändelser kan tolkas som (ålderdomliga) genitivändelser. För att ta bort eller välja antal sidfots widgets, gå till Utseende. Av engelska transkriptioner framgår oftast inte när ryska efternamn som på engelska anges sluta -ev ska uttalas -jov (till exempel blir engelskans Khrushchev och Gorbachev på svenska Chrusjtjov respektive Gorbatjov).


Ryska efternamn

Det kan därför ibland bli fel i våra transkriptioner. Ryska namn: Skrivet av: Anna: Jag väntar mitt första barn i februari. Skulle gärna vilja ge mitt barn ett ryskt namn då jag har rysk påbrå. Jag har även ryskt efternamn.


Tyvärr har jag ingen kunskap eller kontakt med landet eller kulturen. Pappa kan ingen ryska heller. Lite info om eritreanska namn. Det beror på hennes efternamn är det ex.


Petrov - blir Petrova när det gäller en tjej, eller Timofeev-blir Timofeeva(typ de typiska rysska efternamn ). Dock finns det utlänska efternamn som Silvanovich förblir silvanovich oberoende på om efternamnet tillhör en man eller en kvinna. S: vill du ha hjälp med hennes efternamn skriv PM. Denna kategori innehåller samtliga uppslag där minst en av definitionerna har taggats som Efternamn. Socialt hade det dock blivit dags att utplåna skillnaderna mellan land och sta och även på landet började patronymikon omvandlas till den typ av efternamn vi brukar kalla son-namn. Följande efternamn är bara ett axplock av den oändliga mängd efternamn som tyskarna bär och flera av namnen är ovanliga.


Vill du veta mer om namnen kan du låna någon av våra etymologiska namnböcker i biblioteket. Ryska namn-det är spel på webben som har ryska tjejnamn och nu de gör crotons till. Vad du kan göra är att lista över namn och ta reda på om de är ryska tjejnamn och ta reda på vad innebörden av att namnet är ryska namn består av ett förnamn, ett mellannamn. Jag tror att det är Ivanov faktiskt men jag är inte helt säker.


Ryska efternamn

Mitt minne har kajkat ur. FAst det är ju bildat av ett efternamn så där faller ju mina tidigare utläggningar, hmmm. Jag vet iallafall att när man på ryska vill säga Så tycker Svensson säger man Ivan Ivanovitj (alltså utan efternamn ). Earl svälja från Manchu stammen, som tillhör kinesiska efternamn talet. De måste hitta på efternamn.


Denna tyska dialekt med många hebreiska ord talades av judar i hela Central- och Östeuropa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg