fredag 2 juni 2017

Är han rätt för mig test

Förvandla din look med rätt nyans - Rapunzel of Sweden! Men så plötsligt en dag, nej, nu ljög jag…Plötsligt en natt för tre år sedan stod han där. Han jag nu är gift med. Och i ett hjärtslag gick jag från hoppfull till troende.


Ok, kanske överdriver romantikern i mig lite men faktiskt…Lika enkelt som tydligt visste jag att han var rätt för mig.

Det var liksom aldrig komplicerat. Om jag vill prata om något som är viktigt för mig lyssnar min partner uppmärksamt? Stämmer inte alls Stämmer lite grann Stämmer ganska bra Stämmer helt Min partner ger mig presenter ibland? Händer aldrig Händer ibland Händer rätt ofta Utan tvekan Min partner hjälper mig med praktiska saker så att mitt liv blir lättare?


Me är en sida där du kan göra tester om nästan vad som hellst. Vi har börjat försöka fråga vad den andre menade om något inte är helt klart. Vi har våra roller i familjen och det fungerar bra som det är !

I vår familj turas vi om att vara ”ledare” flera gånger per år. Du har blivit kär för första gången, eller återupptäckt den där pirrande känslan. Kanske har du insett att du inte alls har koll på hur man flirtar eller bara är allmänt nyfiken på hur andra gör för att träffa en kristen livspartner? Gör då detta testet för att få veta! Bortse att detta är ett Test , och inte en Quiz, så det finns inga rätta och fela svar, så lägg märke till detta efter att du är färdig med frågorna!


Ja, träffar man någon som verkar för bra för att vara sann så är det säkert också så. En person med narcissistiska drag höjer ofta den han nyss träffat till skyarna, sätter personen på piedestal och blir passionerat förälskad. Dessutom framställer han sig själv enbart i bra dager. Jag gör hellre våld på mig själv än att min partners eller vänners behov skall bli ouppfyllda? Ja Nej En viktig faktor för att mäta mitt värde som person är hur bra jag utför mitt arbete?


Ja Nej Mina känslor om mig själv influeras starkt av hur andra behandlar mig och vad de säger om mig ? När vi vet det bör vi ställa oss själva några viktiga frågor — och svara på dessa också. Men ändrar han sig efter att han insett detta. Accepterar han mig för den jag är : bara de starka och postiva sidorna.


Bjuder han in mig i beslut, tankar och vardag: nej. Du gillar att göra saker, inte att prata om dem.

Du har ett sinnelag för hur tekniska prylar fungerar och har lätt att lära dig nya saker. Du tycker om att arbeta med händerna och tillverka färdiga produkter. Du är en mästare på praktiska prylar, och är först med att anmäla dig om någon behöver en extra hand. Det är lätt att skylla på en massa olika saker till varför du är singel.


Men kanske är det du själv som sätter stopp för kärleken i ditt liv? Gör FRIDAs test och få svaret. Hej välkomna tillbaka till mig :) Idag kör vi en video med lite kärleks-tema. Jag tror ju helt klart att Andreas är det för mig ! Som vi tidigare beskrev i artikeln så är det hälsosamt för ett förhållande att reda ut problem och konflikter. Om ni bråkar så är ni ändå förnuftiga i era resonemang och gör allt för att lösa problemet.


Ni erkänner att ni har fel, ni lyssnar och försöker förstå varandra och ni ber om ursäkt om ni gjort fel. Du hade nog de ögonblicken bredvid honom där du känner att han vill säga något, men det är han inte. Du vet vad det är men han är för rädd för att verkligen berätta för dig hur han känner för att han är rädd för konsekvenserna.


Vi har fyra barn i familjen, han har två barn sen ett tidigare förhållande och vi har två gemensamma. Många upplever att de är rädda för att bli ensamma, men för mig är det tvärtom. Allt detta är förnekelse, för det är misshandel, han har skadat sin partner och det han gör är inte tecken på kärlek.


Exempel på förnekande påstående: Du hittar på alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg