torsdag 15 juni 2017

Kärleksfilmer man gråter till

Ben Thomas (Will Smith) har en hemlighet. Han försöker hjälpa sju olika människor på sitt speciella sätt, men är inte beredd när han plötsligt faller för en av dem. Vad som får dig att gråta är det bäst du tar reda på själv. Något av det bästa som finns är att krypa ner i soffan med massa godis och en bra film, gärna en kärleksfilm.


Det absolut bästa med kärleksfilmer är att du kan drömma dig bort till en fantasivärld. Så mys ner dig med din BFF, din partner eller ditt squa och försvinn in i kärlekens värld stund.

Välkommen till amelia. Låna läst och älskad – amelia känner den svenska kvinnan, bättre än någon annan. Hon som vill hinna allt, ha koll på trender och nyheter inom hälsa, skönhet, sex, relationer och karriär. Som vill bli inspirerad till en enklare vardag och roligare ledighet.


Läs mer: Från Clueless till Jumanji – 90-talsfilmerna du borde se på Netflix Ibland kommer kvällar som kräver en film som får en känna alla känslor. När allt du vill göra är att krypa upp i sängen med lite chokla vira in dig i täcket och gråta ut riktigt ordentligt. Drama, kärleksproblem och om att inte få vara med den man älskar. Ibland vill man bara krypa under täcket och glömma alla bekymmer.


Här listar vi sorgliga kärleksfilmer som garanterat får dig att gråta.

Första gången jag såg Cinema Paradiso började jag gråta mitt i filmen och kunde inte sluta. Egentligen handlar den inte främst om döden, men det är en gammal biomaskinists död som får huvudpersonen, regissören Toto, att vända hem igen. Vi får följa hans barndoms vänskap med den äldre mannen och det är så fint, så fint.


Vare sig vi vill erkänna det eller inte, så finns inget skönare än låta känslorna ta över och tårarna rinna till en riktigt emotionell film. Medan Förr eller senare exploderar jag gör succé på världens biografer och ökar försäljningen av näsdukar, listar vi på MovieZine (med lite hjälp från våra läsare) andra filmer som garanterar gråtkalas. Den handlar om en kille som sticker ut i vildmarken utan att säga ett ord till varken sina föräldrar eller vänner. Bränner upp alla pengar och är less på samhället och alla matriella ting som stiger människan åt huvudet. Den är verkligen hur bra som helst och man får sig en riktig tankeställare.


Gråter ni till barn och kärleksfilmer ? Funderat på det ett tag. Särskilt på om det finns killar som gör det. Väldigt seriös fråga men lite nyfiken.


Händer att jag gråter lite ibland åt sorliga, väldigt romantiska scener eller att nått slutar sådär underbart lyckligt. Så, hur ofta gråter du till filmer? Kärleksfilmer - Vi behöver tips på kärleksfilmer till vårat nationella prov. Gärna några som man gråter till , hah. Idag är det fredag, ni är säkert många som har längtat till den här dagen skulle jag gissa på.


För mig är det inget speciellt, jag har inte ens haft koll på vilken dag det är denna vecka. Idag har vi i alla fall varit och handlat kartonger, städgrejer och annat behövligt inför flytten.

I am Sam och lejonkungen också. Man behöver Lille Skutt- gråta. Och då är det ju skönt att kunna släppa på kranarna framför en riktigt sorglig film som kan få vara bärare av ens känslor. Här är några filmer för dig som verkligen skulle må bra av att gråta en skvätt. Jag gråter varje gång jag ser den fast jag sett.


Sen om man ser till kärlek mellan barn och föräldrar så är vid din sida jäkligt. Så där var min lista, måste erkänna att jag gillar faktiskt dessa filmerna själv så det är inte så att jag bara använder dem som ett lockbete eller nåt. Visste du till exempel att du får en naturlig detox av att gråta ? Ofta är det riktigt skönt efteråt, dessutom händer en hel del härliga (och konstiga) saker i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg