fredag 9 juni 2017

Ensamhet citat

Ensamhet citat

Ordspråk om Ensam och citat om Ensam. Den största lyxen i livet är ensamhet , det gäller bara att möblera den med inre liv. Det är bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två!


Ensamhet citat

Behöver du förslag för ensamhet citat ? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina og kloka citat om ensamhet. Skicka blommor – Här hittar du bra erbjudanden. Alla människor är ensamma.


En del har bara så mycket människor omkring sig att de aldrig märker det. Ensam – det är att vara upptagen av sig och sitt. Bjornstjerne Bjornson. Allra mest ensam kan du vara när du aldrig är ensam. Ensamhet är inte en längtan efter sällskap, utan efter besläktade själar.


Ensamheten skulle inte vara så illa om man hade någon att dela den med. Rädslan för ensamheten driver människan in i den inre form av ensamhet som består i skramlande sällskap. Citat från böcker: skriftligt minne. Vissa citat talar om ensamhet , dö kärlek, passion, barndom.


Och varje bok är en värld i sig själv som vi kan växa och mogna med. Varje bok har sin stund att skina, och det är boken som väljer den. Citaten är inte kategoriserade, utan tankar om livsfrågor blandas med synen på vad filosofi är och så vidare. Det är dock tänkt att avgränsa dessa återgivna formuleringar till att de ska vara uttalade av filosofer och därför saknas talesätt, ordstäv och dylikt.


Jag ville ge dig en gåva jag gett till ingen förut. Så ger jag dig min ensamhet , den varar till livets slut. En sajt för människor som känner sig ensamma och behöver en vän.


Hoppa till navigering Hoppa till sök. Denna kategori har följande underkategorier (av totalt 2). Tänk så ensam ensamheten skulle bli om alla ensamma gick tillsammans.


Människor är ensamma för att dom bygger murar istället för broar. Jag har uppsökt skogarna för ensamhetens skydd. Den enda grupp han kände var hans egen blodgrupp.


Jag känner mig vilse, men jag vet vart jag är. På en plats jag har fastnat i och inte kan komma iväg från. Trots alla dörrar och signaler. Utöver detta innebär ensamhet en högre risk för depression.


Ett samhälle som vill förebygga dessa stora folksjukdomar behöver därför väga in ensamhet som en riskfaktor vid sidan om andra livsstilsfaktorer, som kost, motion och rökning, anser Peter Strang. Men ensamhet verkar även kunna påverka hjärnan mer omedelbart. Det kan vara en konst att se vardagens alla små guldkorn, men kanske är det just den konsten som är nyckeln till lycka… Här delar jag med mig av kloka, tänkvärda och roliga citat som jag stött på genom åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg