tisdag 19 mars 2019

Ryska namn smeknamn

Ryska namn smeknamn

Finns massor av fina ryska namn ! Jag tycker att ryska är ett mycket vackert språk och att det finns massor av fina namn i Ryssland. Här kommer min förslagslista! Som du kanske vet så har de allra flesta ryska namn diminutivformer, alltså smeknamn.


Jag har skrivit de olika diminutivformerna inom parentes. Artiklar i kategorin Ryska förnamn Följande sidor (av totalt 24) finns i denna kategori. För att ta bort eller välja antal sidfots widgets, gå till Utseende. Jag skulle gärna vilja att hon också hade ett lite rysktklingande namn. Fast det är ju visserligen ett smeknamn för Ivan i Ryssland.


Klicka här och öva ryska namn. Ordspråket Kärt barn har många namn gäller verkligen för ryssar. Ryssarna har förutom sitt officiella förnamn dessutom flera smeknamn.


Ryska namn smeknamn

I officiella sammanhang presenterar sig er nya bekantskap med namnet Александр. Natasja, Natasha, (kyrilliska Наташа) är ett ursprungligen ryskt kvinnonamn, ett smeknamn för Natalia. Många av namnen härstammar från latinska verb, izmeyayuschih senare. Tyvärr finns inte en sådan ekvivalent av mitt namn på ryska. Långa izpolzovalos namn Louis, men nu verkar det mycket gammaldags.


Ryska namn är av förklarliga skäl favoriter för mig! I min familj heter vi:. Då kan jag ju förresten kalla henne Natascha som smeknamn. Välkommen till nickme. Nedan finner du flera olika sätt att leka med ditt namn.


Ryska namn smeknamn

Slumpa fram nicknames och smeknamn , vänd på ditt namn , översätt det till andra språk och mycket mer. Att hitta ovanliga och unika namn för ditt barn kan vara spännande men också tidskrävande. Vissa människor väljer att skapa flicknamn som är ovanliga på egen hand eller så anpassar de stavningen av redan populära namn. Ett exempel är det engelska namnet Allyson i listan ovan, som även kan stavas som Alyson, Alison och Allison.


Glöm älskling, babe och sötnos – här är betydligt sjukare smeknamn som svenskar kallar sina käraste. Namnen kommer från flera trådar i. De är coola, pamiga och läckra. Min kusin som studerat Ryska och bott i Ryssland har berättat att man i Ryssland precis som i Polen har många smeknamn och att man ibland inte vet vad en person heter eftersom alla kallas olika saker beroende på vem.


Läs om ryska namn i din lärobok och öva. Känner du någon med ett ryskt förnamn? Skriv upp de namn du har hört (på ryska ) och komplettera med flera förnamn och smeknamn nedan.


MOCT – ryska namn Peda. Där Nationalisterna gav fpl namnet Rata (råtta) medan Republikanerna kallade dem Mosca (flugan). Vad jag vet användes aldrig namnet Rata på den ryska sidan. Molly- engelskt smeknamn för Maria, den upphöjda.


Moon- Måne på Engelska Myran - ryskt namn Mysan - Kan eventuellt vara ett smeknamn för My. Nikki - grekiskt namn och ett dimutiv av Niklas eller Nicole som betyder seger för folket. Det kan också vara ett japanskt namn som betyder två träd. Mira är även ett finskt namn. Kanske är det känslan av smeknamn men bristen på CVCV-struktur som krångar till det för oss.


Det är ju dessutom helt omöjligt att göra ett svenskt smeknamn på det. Det absolut roligaste sättet att lösa problemet med mitt namn råkade jag ut för i 10-års åldern. Tillslut kallade han henne Badsj, Ebbas första ryska namn :D.


Jag håller med om att kärt barn har många namn. Kommer jag mot förmodan på fler så uppdaterar jag :D!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg