fredag 29 mars 2019

Störst av dem är kärlek noter

För SAB och komp i arrangemnag av Leif Lundberg, Text av Py Bäckman. Störst av dem är kärlek. This feature is not available right now. Men sedan jag blev vuxen har jag lagt bort det barnsliga. Men nu består tro, hopp och kärlek , dessa tre, och störst av dem är kärleken.


Så är det korrekta citatet från Paulus första brev till Korinthierna och den känslan präglade den Kärlekens mässa som firades i söndags i Storkyrkan med många, många hundra personer närvarande.

Välkomna till min blogg! Här kan det dyka upp alla möjliga inlägg om familjeliv, vardagstankar, mello, läraryrket. Gratis noter finns att hitta lite överallt – men det är svårare än att hitta gratis musik!


Något som är mer än tydligt är att internetanvändare som är ute efter noter sällan bara är ute efter noter. Skickas inom 5-vardagar. Corinthians 13:1-If I speak in the tongues of men and of angels, but have not love, I am only a resounding gong or a clanging cymbal. Tomas Boströms ord i sången ”Jag är en människa”, får inleda dagens predikan med rubriken ”… och störst av dem är kärleken ”. Jag bad om värme och kärlek.


Då gav du mig någon att älska.

Del av Lynn Priman på Bokus. Boken har läsarrecension. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont.


Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Jag ska naturligtvis betala dem. Det är inget problem i sig.


Problemet är att jag tittar på dem , på vem de är ställda till och inser än en gång att jag skulle göra precis vad som helst för att få min pappa tillbaka. Men livet är inte alltid så enkelt, eller självklart. Ibland händer det otänkbara. En historisk roman, om människor, livet och det som är starkast av allt, kärleken. En bok som berör, med karaktärer så starka att det känns som om du lever med dem , och du kommer att sakna dem efteråt.


Mars är den värsta och bästa månaden på året! Vi åker in till antenatalen i tron om ett vändningsförsök men kommer hem med beskedet att något är fel men de vet inte vad. Vi får åka in dit 2-gånger i veckan på olika mätningar. Ossians rum blir klart lagom tills det att läkaren planerar att snitta mig i slutet av mars.


Kärlek i dess olika varianter är ett ofta återkommande tema inom litteratur, film och sång.

Kärlek kännetecknas av en vilja att ge villkorslöst till någon eller något, det vill säga att bete sig altruistiskt. Ett exempel är föräldrars kärlek mot sina barn, se också agape. Kor 13:Att gifta sig borgerligt eller kyrkligt har samma värde inför lagen, men en kyrklig vigsel består av en gudstjänst med många symboler. Men kärleken som är störst innesluter allt och alla. Detta kan vara utmanande för dem som vill ha en paketerad teologi, s k klassisk eller annan.


Men just sådan är Gud - det vittnar Jesus själv om i sitt liv, i sin undervisning, i sin död och sin uppståndelse. När vi anförtror oss åt vår partner och finner att detta skänker lindring snarare än skada gör vi en viktig upptäckt- att en intim relation kan utgöra en fristad från en värld av fasader, en helgad plats där vi kan vara oss själva, som vi är. Detta slags demaskering - att vi talar sanning, delar med oss av vår inre kamp och.


Här är mitt nya bling bling som jag fick med mig från fotograferingen med Miss Dee i går! Tycker alla smyckena är såå fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg