onsdag 14 augusti 2019

Tempgivare kylfläkt

Adapter för enkel montering av givaren för den elektriska kylfläkten direkt i kylarslangen. Termostatgivaren tål max. Mät innerdiametern på (den nedre) kylarslangen och välj lämplig adapterstorlek. Tempgivare i grytan Japp, de fungerar precis som tänkt.


Behöver alltså lite tid på sig att reagera på temperaturen. Då fungerar alltså givarna! VARFÖR fungerar inte fläktstyrning mha givaren då? I ditt fall tror jag tempgivaren är trasig, men skulle även kunna vara luft i. Finns det btw inte en till tempgivare , placerad under kylfläkten intill. Har läst lite på men inte hittat vad man ska göra med golf.


Re: Knepig tempgivare och kylfläkt går hela tiden og9-3. Om du har det prova att stänga av den när du startar bilen,. Var httar jag ställbar tempgivare till elfläkt?


Tempgivare kylfläkt

Igentligen behöver jag i princip ingen fläkt alls förutom vid lååååång kökörning. Alltid supersnabba leveranser! Branschens snabbaste och säkraste leveranser. Välj om du vill hämta i butik eller hos ombud. VAG 8t, var sitter den?


Om detta är ditt första besök på Bilsnack och funderar på att bli medlem? Klicka här för att läsa reglerna. Du har inga notifikationer.


Tempgivare kylfläkt

Det sitter en tempgivare precis vid termostathuset, det är den som är till instrumentet. Sen sitter det en givare under insuget, inskruvat i själva insuget, under rören, det är den som är till Trionic. Den som du skall byta har ca 1dm sladd på sig innan det kommer en kontakt som går in i stora härvan. Beställ VDO Temperaturgivare till Volvo enkelt och tryggt. Denna tempgivare sitter monterad i kylet fram på din ATV och gör så att kylfläkten.


En liten givare som har ett runt flatstift högst upp som ansluter mot en. På min 2har jag monterat en kylfläkt från Saab 90och en temp givare från 900. Min saab har börjat spöka sen en tid tillbaka. När Tempnålen plötsligt trillade i botten trodde jag att den hade gått sönder, men har konstaterat att den. Har en tempgivare till ett temp-instrument som jag tänkt använda.


Det finns 2st tempgivare för motorstyrningen (och visningen av temperaturen i kombiinstrumentet, det är samma givare för bägge funktioner), och vilken du ska ha beror på ditt chassi-nr. Den äldre är fyrkantig med mörkgrön kontakt, den nyare har en rundad sida och en kantig, och är ljusgrön. Glöm inte ny tätring när du köper givaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg