måndag 19 augusti 2019

Sluta snusa depression

Sluta snusa snabbt med ljudbok. Fri frakt, bra priser och stort produktutbud på Kronans apotek. Detta är mitt andra försök i livet till att bli snusfri.


Efter första försöket gick jag i fällan: ”klart kan jag snusa lite då och då för att det är gott och för att jag är värd det”. Det går inte att ”hatta fram och tillbaka”. Men jag började dock att snusa och gick över till det jag själv och kan inte föreställa mig hur det nu var om jag skulle sluta snusa också.

Följer det här inlägget slaviskt. Intressant läsmaterial! Hjälp att sluta snusa. Det finns många fördelar med att sluta snusa.


Du förbättrar din hälsa och din ekonomi och dessutom gör du dig fri från ett beroende. Det viktigaste för dig som planerar att sluta snusa är att du själv verkligen vill. Hungerkänslor och viktuppgång: Nikotin ökar ämnesomsättningen och därför kan du märka att du går upp i vikt efter att du slutar snusa. Varför vill jag sluta.


Din kropp kommer hitta en ny normalvikt och efter det kan du sätta in extra träning eller pröva en diet om du vill gå tillbaka till din tidigare vikt som snusare.

M ånga reagerar väldigt olika när de slutar röka eller snusa , men ingen som använt någon form av nikotin-produkt under en längre period kommer undan helt opåverkad. Men även om abstinensbesvären kan vara väldigt jobbiga är det värt det. Läs om vad som händer med kroppen när du slutar röka. När jag får höra att det finns ett lätt och smärtfritt sätt att sluta snusa , där man varken får abstinens eller behöver använda viljestyrka, tror jag givetvis att det är rent skitsnack.


Men jag har lovat mig själv att börja 10-talet helt nikotinfri och är beredd att testa vad som helst. Annars är mat är en trevlig belöning. Många går upp några kilo när de slutat snusa. Men det är lätt att gå ner dem igen och håller man lite koll så behöver man inte gå upp dem. Att sluta snusa minskar visserligen kroppens energiförbrukning något men det är absolut möjligt att sluta snusa utan att gå upp i vikt.


Sug efter snus kan vara jobbigt, men det håller bara i sig ett par minuter varje gång. Det är viktigt att motivationen till att sluta verkligen finns där, så försök att göra det tydligt för dig själv varför du vill sluta. Så kan KRY hjälpa till. Med KRY kan du få hjälp att sluta snusa genom råd och stöd av våra läkare eller psykologer.


Vi kan också, om det bedöms att behov finns, skriva ut recept. Få saker kan vara så svåra som att sluta snusa. Många lyckas hålla upp en perio för att så småningom trilla dit igen. Fixar man inte att sluta på egen hand finns det många andra smarta sätt.


Psykologen Agneta Hjalmarson har jobbat med tobaksavvänjning i år. Vid depression finns ibland en yttre utlösande faktor, men sjukdomen kan också komma fullständigt oförklarligt, både för den drabbade, familjen och vännerna.

På så sätt kan en depression skilja sig från sorg och ledsenhet orsakad av yttre händelser. Jag vill sluta snusa – hur gör jag? Om du har bestämt dig för att sluta snusa , grattis!


Det är bra för såväl din hälsa som din ekonomi, för låt oss vara ärliga, snus är inte gratis. Det kan vara bra att inledningsvis ha en plan men också ställa sig frågan, varför snusar du och varför vill du sluta att snusa. Att sluta röka har inte bara positiva effekter på exempelvis hjärtat och lungfunktionen.


Den som fimpar kan också slippa depression och ångest, enligt en ny studie. I så fall var det ingen god vän. Det här handlar om ren abstinens. Det är inte vänligt att tvinga någon röka eller snusa när den är sjuk och har ont i halsen eller att gå ut i snöstorm och röka om du inte får röka inne. Att sluta snusa kan vara en ganska enkel historia förutsatt att du använder dig av effektiva sluta snusa -tips.


Upptäck de exakta stegen för att sluta snusa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg