torsdag 12 juli 2018

Sätta upp tavla på betongvägg utan att borra

Shoppa din perfekta tavelvägg hos Desenio. Fri Frakt över 2kr. Stort utbud av väggdekor. Erbjudandet gäller till 06. Att sätta upp tavlor är fint, men det är inte kul med fula borr- och spikhål.


Sätta upp tavla på betongvägg utan att borra

Kolla in videon som visar hur du hänger upp tavlor utan att göra märken på väggen. Mät upp vart tavlan ska sitta. När du använder skruv och plugg för att hänga upp en tavla på betongvägg behöver du förborra ett hål i betongen som passar med pluggens bredd och längd.


Se till att borra så att nästan hela skruven går in i hålet. Tryck sedan in pluggen, hjälp till sista biten med en hammare om det behövs. Paulina Kolm är dålig på att borra.


När hon en dag skulle hänga en vägglampa på betongväggen fick hon en idé. Hon hade fått nya tapeter och eftersom jag ofta borrar snett lade jag ned borrmaskinen igen. Ska du borra i betong? Den här artikeln ger dig steg för steg instruktioner och förklarande fotografier när du vill borra i betongväggar.


Borra och fästa i betongväggar var inte så vanligt förr i världen. På den gamla goda tiden hade man inga större problem att få upp sina hyllor, tavlor , väggklockor etcetera på väggen. Betong är det allra tuffaste materialet att montera en tavla på. Som du säkerligen är medveten om är det ett väldigt hårt material, vilket gör att uppdraget kräver rejäla verktyg. Följer du nedanstående steg så lyckas du däremot med uppgiften att sätta upp en tavla på betongvägg : 1. Börja med att mäta vart tavlan ska sitta.


Borra , plugga, skruva och upp med tavlan bara! Den behöver inte vara slarvigt gjord utan kan lika väl ha uppstått på grund av. Idén fick jag när jag skulle borra för att sätta upp en röd hjärtlampa på min. Tavla (lätt) på betongvägg? Det finns en risk att gipsskivan går sönder om belastningen blir för stor.


En bra metod är att sätta in reglar horisontellt, så att det blir ett rutnät av reglar. Har satt upp vissa tavlor i betongvägar i nya lägenheten med såna där vita pluppar i plast, med krok och tre spikar (vet alltså inte va de kallas) och det har ju funkat bra. Då jämnas belastningen ut. Nu ska ja upp med en till tavla , men inget lämpligt sätt att få den på de här krokarna så att de blir snyggt och bra, vilket leder mig till min fråga.


Nödlösningen blev att sätta upp vägglampan med hjälp av fyra betongkrokar och lite ståltråd. FebComments Off on Sätta upp tavla på betongvägg utan att borra. Hur sätta upp en handduk på betongvägg ? Jag är nästan parodiskt ohändig när det kommer till hemmet. Tavelkrokens hack i sidorna gör att du kan dra ett streck på väggen och få flera tavelkrokar i rät linje, alternativt sätts prickar på väggen som kan ses i tavelkrokarnas mittersta hål. Jag skulle vilja sätta upp en tavla på en betongvägg.


På så sätt underlättar Apponwall att hänga tavlor vågrätt och lodrätt. Monteringsstift - används för att sätta upp saker med hål. Häng tavlan på kroken!


Sätta upp tavla på betongvägg utan att borra

Har du lite tyngre tavlor du vill hänga på en gipsvägg rekommenderar vi att du använder skruv och plugg eller metallexpander. Du behöver borra och hålen blir större, men tavlan kommer att sitta ordentligt och riskerar inte ramla ner. Så inreder du badrummet utan att borra. Det är dessutom enkelt att.


Nu ska ni få lära att sätta upp tavlor utan att få fula hål. För det vill man ju inte ha i sina sprillans nya tapeter. Jag som flyttar runt grejer på väggarna hela tiden har lärt mig det ultimata tricket: en knappnål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg