torsdag 1 augusti 2019

Oljeläckage motor tätning

RISLONE Engine Stop Leak oljeläckagetätning för motorer. Reparerar packningar och tätningar. Kan användas i alla bensin- och dieselmotorer som använder konventionell och syntetisk motorolja vid läckage eller preventivt utan att skapa följdproblem.


Stoppar stora läckage och skyddar motor. Fyller du på mycket olja mellan service? Har du stora oljeläckage ?

Oljeläckage och oljeförbrukning är en risk för ditt fordon. Speciellt framtagen för läckande vevaxeltätning, fungerar bättre än vanliga oljeläckagestopp. Wynn´s Engine Oil Stop Leak mot oljeläckage i bil motor , stoppar oljeläckage från packboxar och tätar torra packningar i motorn som orsakar läckage.


Ger nytt liv i packningar i motorn med en hög dos mjukgörande medel som ger en svällande effekt på gummi- och neoprenpackningar. Den ser till att packningen utvidgas, läckaget tätas och kondensation i motorn motverkas. En packning är en tätning , vanligtvis tillverkad av gummi eller silikon, som används för att ansluta två metalldelar och förhindra leakage.


The ventilkåpa sitter på toppen av motorn och är bultad till motorn. Men nu lyckades jag få en tvåa på besiktningen pga oljeläckage. Min motor läcker olja, hur bedömer ni det?

MORGAN: Det är aldrig bra att det läcker olja från motorn då oljan påverkar både miljön och trafiksäkerheten negativt. Alltid supersnabba leveranser! Branschens snabbaste och säkraste leveranser.


Välj om du vill hämta i butik eller hos ombud. Trodde först det var vid bottenpluggen men där har jag bytt till ny tätningsbricka. Nu misstänker jag att det kan vara vid pedalaxeln på höger sida av motorn där axeln passerar genom höger motorkåpa.


Tätar oljeläckage efter ca mils. Dock innan besiktningen så plockade jag ur motorn och bytte packboxen mellan motor och växellåda för att få bort ett oljeläckage. Detta leder till att tätningar som börjat läcka snabbt och enkelt återfår sin. Tätningsmedel hjälper nog inte på en ny packbox.


Motorn med den svarta tändboxen. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Besiktiga bilen för en vecka sen och fick efterkontroll på dels oljeläckage i motorn.


Den fuktar olja, något den har gjort sen jag köpte den. Det har aldrig varit några problem med oljenivån osv. Men så klart att saker samverkar vevhustryck, G-krafter, undermålig tätning i rörmynningen.


På min andra typ-motor som sitter i buggyn använder jag en modifierad Volvo 7oljesticka som har O-ringstätning inuti röret istället, funkar kanon. Kan säkert skada annat i motorn som inte skall mjukas upp typ O- ringar och dyl. Gäller det nya slarvigt hopmonterade motorer kanske det fungerar typ kylarcement men inte på en packning där korken blivit koks.

Jag tror det är ren bluff. Slick tror jag den hette. Enda sättet att täta mellan motor och låda är att byta till nya modellen av tätning. En som är filt tätad utifrån.


För övrigt så är det samma problem vid läckage runt differentialen. Så byte av dom packboxarna är det enda sättet. Medlen som säljs används för att mjuka upp hårda tätningar som inte tätar längre. Numera antar jag att det måste ha varit en ganska tjock olja som var i motorn som gjorde det trögt att starta bilen.


Vart en flaska – 40. Nu startar bilen lättare på mornarna, startmotorn orkar dra runt motorn mycket lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg