torsdag 4 februari 2016

Sticka ullbyxor mönster

Fri frakt på beställningar över 4kr. Mönster – stickade ullbyxor. Garnåtgången knappt nystan (ca - gram) Om du använder tjockare garn (dvs färre meter per gram) får du större byxor – och tvärt om, tunnare (längre ) garn ger mindre byxor.


Det finns flera gratis blöjbyxemönster att välja mellan men du kan även använda ett vanligt byxmönster – tänk då bara på att eventuellt sticka i en storlek större än vad barnet har, så vikblöja, prefold eller formsydd får plats under, samt att göra midjan ordentligt hög, så den går ovanför blöjan. Använde stickor när jag stickade. På det 5e varvet sticks ett hålvarv, dvs du gör ett omtag med garnet runt stickan och stickar ihop de två följande maskorna.

Detta görs på var 4e maska. Fick tips av Kalamajt att Ottobre har ett gratis mönster på stickade blöjbyxor som hon gillar så jag testade det mönstret. Det var enkelt att sticka och gick snabbt, trots nyfödd så har jag hunnit med två par blöjbyxor. Garnet hade jag hemma, det blev några nystan över när jag stickade uggletröjan till I. Storlek - Lägg i varukorg.


Anatolia kr Tovad DROPS väska i Alaska. Baby merino heter det, och är mjukt och gosigt. Låt dig inspireras bland våra mönster.

Klicka på den kategori du önskar titta på, så kommer du direkt till rätt avdelning. För att se ett mönster klickar du på bilden du är intresserad av. En pdf av mönstret öppnas i ett nytt fönster. Ja vem katten är inte det, det är ju ett fantastiskt plagg - vackert, varmt och tåligt. Måttet tas från hälkappan och framåt.


Nu börjar minskningar för tån. Sticka trendig poncho i tre. Spetsar finns i en uppsjö olika varianter, från de lättaste som bara består av ett eller två varv som upprepas, till svårare där alla varv stickas olika. Generellt görs omslagen och minskningarna bara på rätsidevarven men det finns också mönster som går över avigvarvet. Vi har mönster för både nybörjare och veteraner – så det är bara att sätta igång!


Med rätt stickmönster och virkmönster kan alla lära sig att sticka och virka. Vi vill gärna ha tips på mönster. Det är aldrig för sent att börja! Det kan vara ett mönster som du skapat själv eller någon annans mönster.


Här får du mönstret till bägge. En bra stickbeskrivning till baby är något som många söker. Under kategorin Gratis mönster i högerspalten hittar du alla mina mönster.

Du får kopiera mönstret för eget bruk och även dela med dig till vänner. Om du lägger ut dina alster på webben är jag tacksam om du länkar till min sida. Det du INTE får göra är att sälja mina mönster eller lägga upp mönstret i helhet på din webbsida. Vad roligt att du hittade hit! Mitt livs kärlek (förutom min underbara sambo, såklart) och stora hobby är att virka och sticka.


Därför startade jag den här bloggen, för att bland annat dela med mig av mina idéer och inspirationer. Mycket jag gör själv efter mina egna mönster , men jag gör även mycket efter andras mönster. Sluta sista varvet med sticka 4. Hoptagning med lutning åt vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg