torsdag 19 januari 2017

Andra kvinnan otrohet

Ett av nordens bredaste skönhetssortiment, 30. Auktoriserad återförsäljare av skönhetsmärken. Upptäck härliga parfymer online. Fri frakt över 499kr - snabb leverans!


Han, hans fru och jag – om att vara den andra kvinnan Hans fru förstår honom inte. Han har aldrig varit så här kär förut och han ska skilja sig så snart det går. Tuff sits för den andra kvinnan Men om man, som i Carita Rizzos fall, är den andra kvinnan är det inte så lätt. Mannen går hem till sin familj och det vanliga livet. Hon går hem till en tom lägenhet.


Det är sant, och det känns smärtsamt. Att inte vara nummer ett i dens liv som man älskar är tungt. Hur det än ligger till så orsakar otrohet ett stort sår, huvudsakligen för personen som bedragits.


Andra kvinnan otrohet

Men det lämnar även ett stort märke hos personen som var otrogen. En person som man inte kan lita på finner det väldigt svårt att lita på andra. Så vanligtvis blir någon som varit otrogen också väldigt svartsjuk.


Det har gått exakt ett år för min mans otrohet. Jag mår bättre men ibland överväldigar känslorna mig och jag funderar på hur det är för er andra och hur ni hanterar det. Däremot, skriver de, kan studien säga något om de evolutionära krafter som varit i farten och där personer som visat misstänksamhet mot dessa ansiktsdrag kanske haft en evolutionär fördel gentemot andra.


Andra kvinnan otrohet

Kvinnor för att de på så vis har kunnat identifiera kommande otrohet och män för att de kunnat identifiera potentiella rivaler. Då Carita ser tillbaka på sin egen tid som den andra kvinnan inser hon att det hela var ett resultat av att hon själv mådde dåligt. Hon hoppas att andra ödessystrar och bröder vågar konfrontera sig själva och fundera på varför de finner sig i att vara ett andrahandsval. Den andra kvinnan : Det låter ju enkelt att själv bestämma om man vill vara kvar som älskarinna.


Men om man som jag har varit skild i sju år efter ett 23-årigt äktenskap inte har varit i närheten av att träffa en ny varaktig partner, är det oerhört svårt att tacka nej till de stulna stunderna, två gånger i månaden som är de enda gånger någon rör vid min kropp. Otrohet kan betyda slutet - men också början på något nytt. Här berättar ett par och en kvinna om hur de blev lyckliga igen - på olika sätt. Men hur vet man om det är rätt att stanna eller gå efter otrohet ? Gör pyskologens test och ta reda vilken väg som är rätt. Jag tror inte att kvinnor använder ursäkter för sin otrohet mer än vad män gör.


Däremot kan de kanske vara mer tydliga och nyanserade med vad som fick dem att falla än vad vi män gör. För vår vanligaste ursäkt är tråkigt eller inget sexliv. Att vi sedan kan utveckla känslor för den andra kvinnan visar bara hur lika vi är. Jag står inte för otrohet , han hade lovat mig en framtid och kärleken kan göra en omoralisk och blind. Vissa kvinnor tror jag inte vill se att mannen är otrogen,de ser, men vill inte se.


Mina vänner säger att jag ska ringa henne och berätta för henne, men jag anser dock att det inte är min sak. Brett sortiment av hudvård. Läs också: sätt en otrohet kan påverka er relation.


Andra kvinnan otrohet

Andrea Bonior är psykolog och författare och förklarar vad det kan bero på. Hon menar bland annat att det finns en djupt rotad norm i vilken kvinnan är den som håller samman familjen och där hennes främsta uppgift har varit att ta hand om mannen och se till så att han är lycklig. Vissa ser det som otrohet om partnern endast tänker tanken på att vara med någon annan, medan andra inte har några problem med att partnern kysser eller har sex med andra personer. Otrohet innebär att bryta en överrenskommelse, och det är upp till varje par att veta vad den överrenskommelsen är.


Vilka är orsakerna som ligger bakom otrohet ? Otroheten kan därför ses som ett sätt för kvinnan att hitta tillbaka till lyckan och som ett sätt för henne att kräva tillbaka sin rätt att vara lycklig. Kvinnor är otrogna för att de är missnöjda, män för att de vill ha sex, visar forskning. Undersökningar i USA och England visar att otrohet är vanligare bland äldre än bland yngre och att kvinnorna har kommit ikapp männen. Enligt undersökningar är det cirka en fjärdedel av vuxna svenskar, britter och norrmän som varit otrogna. Jag kunde på något sätt förstå att den andra kvinnan inte tar på sig ansvaret alls utan lägger allt på mannen.


Vilket i och för sig är rätt. Jag tror att jag ville lägga all skuld på den andra kvinnan men egenterligen så förtjänade han (mitt ex) all min ilska. Otrohet hos andra Jag hamnade i en konstig situation när jag efter moget övervägande bad att få prata med en kompis till min sambo och mig om vad som händer. Vi träffades på stan för att äta ihop och när vi satt oss ned på restaurangen så erkände jag utan omskrivningar att jag är otrogen mot min sambo. Jag ser det knappt ens som “bara” otrohet , utan han gick helt ut ur vårt kärleksförhållande utan att informera mig om saken.


Hon var INTE den ANDRA kvinnan. Jag var kvinnan som var i vägen för hans lycka. Möjligen var jag “den andra ”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg