måndag 23 januari 2017

När jag var liten bok

Hitta de bästa biljetterna hos oss nu, så att du kan ta det lugnt senare. Synkronisera dina resor med GetYourGuide och hitta oförglömliga upplevelser. Få ut det mesta av din sightseeing!


Vi erbjuder alltid gratis fraktalternativ, oavsett köpesumma, med många leveransalternativ. Leksaker är förknippat med glädje.

Det ska vara lika kul som enkelt att handla hos oss. Alltid ett aktuellt urval av böcker - Köp dina böcker hos Akademibokhandeln! Skickas inom 2-vardagar. Boken har st läsarrecensioner.


Del Släkten av Kristina Hurtig på Bokus. Här fyller man i alla viktiga och minnesvärda händelser i barnens liv med betoning på det första levnadsåret de första stegen, de första orden, de unikt egna orden. Här är plats till att dokumentera alla viktiga händelser i barnets liv och då främst det första.

Större utbu bättre priser. Leta i flera butiker samtidigt. Nästa bok som jag kunde dra mig till minnes som också etsat sig fast i mitt undermedvetna var en bok som min farmor läste för mig när jag var lite och det var “Skinn skerping” av Astrid Lindgren Jag minns att jag alltid blev alldeles kall i nacken och gömde mig bakom soffan när farmor läste den.


Men hon fick inte sluta. I dagens avsnitt gästar rapparen L1NA. Jag läste den när jag var ca 8-år i början-mitten av 80-talet (kan ju varit skriven betydligt tidigare) och den handlade om ett väsen som jag tror hette Millimy eller något liknande.


Jag uppkallade i alla fall mitt husdjur till Millie efter denna figur. När jag var liten , Babybok. Stenarna där barn jag lekt… Nej, inte precis men i alla fall det hus där jag bodde när jag var liten.


Ett vackert babyalbum som med sina klassiskaillustrationer och moderna papperskonst sticker ut från mängden. Det är Borgmästargården i Söderhamn. Vi hyrde en lägenhet i bottenplanet. Dom två fönstren till höger om dörren i vänstra flygeln hörde till vår lägenhet.


Hela högra delen av bottenplanet var arkitektkontor. Jag antar att vem som helst kan läsa boken , alla som är nyfikna på hur en annan människa funderar över vad som är viktigt i livet – när man är frisk, när man blir sjuk och när man tror att man snart ska dö.

Alla har en berättelse. Det här är min berättelse, så som jag minns. Här kan ni läsa om min vardag, tankar och drömmar, välkomna! Fast det var en oerhörd chock att kastas in i den mediakarusell som framgången med ”Den hemliga historien” förde med sig.


Jag var inte alls beredd på att boken skulle få ett så stort genomslag, inte bara i USA utan i hela västvärlden. Nu är jag lite luttrad och vet vad som väntar. Läsguide till boken Liten. Med hjälp av guiden kan du och barnen samtala om viktiga frågor, till exempel om bra och dåliga hemligheter och hur vuxna kan hjälpa barn.


En jul när jag var liten är en antologi sammanställd av Harriet Alfons och Margot Henriksson. Precis som titeln antyder handlar berättelserna om författarnas barndomsjular. Några av de totalt tjugo berättelserna är äldre berättelser av t. Selma Lagerlöf och Astrid Lindgren , men de flesta är skrivna för att bli en del av antologin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg